The course provides arguments to search for new ways of health promotion referring to outcomes of a research on health conditions of inhabitants. It deals with program documents WHO "Health 21" presenting major tasks in education towards healthy life style, with the conception of health promotion in the newly introduced curricular documents and foreign educational programs.
Last update: MARADOVA (12.07.2005)
Na základě dostupných výsledků výzkumů mapujících úroveň zdravotního stavu obyvatelstva předmět poskytuje argumenty k nutnosti hledat cesty k podpoře zdraví. Seznamuje s programovými dokumenty WHO "Zdraví 21" - hlavními úkoly v oblasti výchovy ke zdravému životnímu stylu. Analyzuje pojetí výchovy k podpoře zdraví v zaváděných kurikulárních dokumentech a v zahraničních vzdělávacích programech.
Literature - Czech
Last update: MARADOVA (12.07.2005)
MURPHY, R. F. Úvod do kulturní a sociální antropologie. Praha SLON, 2004. ISBN 80-86429-25-3
KOL. Jak jsou na tom se zdravím naše děti. Praha: SZU, 1999.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: MŠMT, 2004
Syllabus - Czech
Last update: MARADOVA (11.11.2005)
Obsah kurzu:
Úroveň zdravotního stavu obyvatelstva
Programové dokumenty WHO, determinanty zdraví a úkoly v oblasti výchovy ke zdravému životnímu stylu
Standard základního a středního vzdělávání v oblasti zdravého životního stylu
Pojetí výchovy k podpoře zdraví v akreditovaných vzdělávacích programech
Národní program vzdělávání v ČR. Rámcové vzdělávací programy, přehled dalších aktivit, které jsou v rámci výchovy k podpoře zdraví a prevence sociálně patologických jevů na školách realizovány (u nás i v zahraničí).