Last update: Mgr. Barbora Müller Dočkalová (07.09.2023)
In this course we are going to take a closer look at assessing young English learners and providing them with useful feedback. The participants will gain theoretical knowledge and hands-on experience in selected aspects of the assessment process, such as setting useful aims and selecting appropriate means of assessment with regards to context and purpose, or designing and administering classroom tests. The second part of the course will be devoted to feedback, mistakes and correction, and working with mistakes. A special emphasis is placed on effective use of classroom English.
Last update: Mgr. Barbora Müller Dočkalová (07.09.2023)
Kurz doplňuje řadu didaktických seminářů užším pohledem na téma hodnocení a poskytování zpětné vazby žákům. Účastníci získají teoretické znalosti i praktickou zkušenost s vybranými aspekty procesů hodnocení. Těmi jsou například stanovení vhodných cílů vzhledem k účelu hodnocení a ke kontextu výuky, výběr odpovídajících nástrojů nebo tvorba a realizace testů. Část kurzu je dále věnována zpětné vazbě, chybám, jejich opravování a další práci s nimi. Kromě toho studenti nadále rozvíjejí schopnost vést hodinu v anglickém jazyce.
Descriptors - Czech
Last update: Mgr. Barbora Müller Dočkalová (10.09.2023)
Přímá výuka (18 hodin), studium odborné literatury (15 hodin), příprava prezentací (10 hodin), plnění průběžných úkolů (12 hodin), tvorba portfolia (5 hodin).
Literature -
Last update: Mgr. Barbora Müller Dočkalová (07.09.2023)
Obligarory:
McKay, P.: Assessing Young Language Learners. Cambridge: Cambridge University Press, 2006.