Last update: Mgr. Kristýna Červinková Poesová, Ph.D. (30.01.2020)
The content of the three previous courses is summarised and then analysed from the methodological point of view. The aim
is to explore some effective ways of teaching pronunciation at primary schools in the form of demonstrations, discussions
and microteachings. The course also offers an insight into a few interesting areas closely related to English pronunciation
(homophony, onomatopoeia etc.)
Last update: Mgr. Kristýna Červinková Poesová, Ph.D. (30.01.2020)
Cílem kurzu je shrnout probrané aspekty anglické výslovnosti a analyzovat je z didaktického hlediska. Kurz seznamuje s
účinnými technikami výuky výslovnosti na 1. stupni ZŠ formou ukázek, diskuzí a mikrovýstupů. Kurz dále nabízí vhled do
zajímavých oblastí úzce spojených s anglickou výslovností (např. homofonie).
Literature -
Last update: Mgr. Kristýna Červinková Poesová, Ph.D. (30.01.2020)
Obligatory literature:
NIXON, C.; TOMLINSON, M. Primary Pronunciation Box. Cambridge: Cambridge University Press, 2005.
Recommended literature:
HEWINGS, M. Pronunciation Practice Activities. Cambridge: Cambridge University Press, 2004.
KELLY, G. How to Teach Pronunciation. Harlow: Pearson Education Limited, 2000.
HANCOCK, M. English Pronunciation in Use. Cambridge: Cambridge University Press, 2005.
BAKER, A. Tree or Three? An elementary pronunciation course. Cambridge University Press, 2nd ed., 2006.
BAKER, A. Ship or Sheep? An intermediate pronunciation course. Cambridge University Press, 3rd ed., 2006.
Last update: Mgr. Kristýna Červinková Poesová, Ph.D. (30.01.2020)
Povinná literatura:
NIXON, C.; TOMLINSON, M. Primary Pronunciation Box. Cambridge: Cambridge University Press, 2005.
Doporučená literatura:
HEWINGS, M. Pronunciation Practice Activities. Cambridge: Cambridge University Press, 2004.
KELLY, G. How to Teach Pronunciation. Harlow: Pearson Education Limited, 2000.
HANCOCK, M. English Pronunciation in Use. Cambridge: Cambridge University Press, 2005.
BAKER, A. Tree or Three? An elementary pronunciation course. Cambridge University Press, 2nd ed., 2006.
BAKER, A. Ship or Sheep? An intermediate pronunciation course. Cambridge University Press, 3rd ed., 2006.
Requirements to the exam -
Last update: Mgr. Kristýna Červinková Poesová, Ph.D. (30.01.2020)
peerteaching, detailed lesson plan, feedback on one´s own and somebody elses´s peerteaching
Last update: Mgr. Kristýna Červinková Poesová, Ph.D. (30.01.2020)
ukázka výukové aktivity zaměřené na výslovnost; detailní plán hodiny; zpětná vazba na vlastní mikroteaching a na mikroteaching vybrané spolužačky
Syllabus
Last update: Mgr. Kristýna Červinková Poesová, Ph.D. (30.01.2020)
1) words commonly mispronounced
2) homonymy; onomatopoeic words; what animals do
3) pronunciation teaching - overview of basic techniques; choosing materials for peer-teaching
Last update: Mgr. Kristýna Červinková Poesová, Ph.D. (30.01.2020)
80% attendance; peerteaching, detailed lesson plan, feedback on one´s own and somebody elses´s peerteaching
Last update: Mgr. Kristýna Červinková Poesová, Ph.D. (30.01.2020)
80% docházka (2 povolené absence); ukázka výukové aktivity zaměřené na výslovnost; detailní plán hodiny; zpětná vazba na vlastní mikroteaching a na mikroteaching vybrané spolužačky