Last update: doc. RNDr. Pavel Töpfer, CSc. (24.01.2019)
Using specific tools for computer games development has a long tradition. Today, no studio is developing
computer games without the use of game development middlewares. The course will present a chosen software
supporting a native game development, for which we will demonstrate the implementation of: gameplay
mechanics, game user interface, level design, artificial intelligence, animations, music and sounds including
creation of own tools for further ease of these implemenations.
Last update: doc. RNDr. Pavel Töpfer, CSc. (24.01.2019)
Používání nástrojů specifických pro tvorbu počítačových her má v odvětví dlouholetou tradici. Dnes již prakticky
žádné studio nevyvíjí hry bez podpory software třetích stran. V rámci předmětu bude představen vybraný software
pro podporu vývoje počítačových her v řízeném kódu, na kterém bude demonstrována podpora implementace:
herních mechanik, herního uživatelského rozhraní, level designu, umělé inteligence, animací, hudby a zvuků
včetně tvorby vlastních nástroju pro usnadnění těchto implementací.
Aim of the course -
Last update: doc. RNDr. Pavel Töpfer, CSc. (24.01.2019)
To gain proficiency with the development with managed game development through prototyping of game mechanics.
Last update: doc. RNDr. Pavel Töpfer, CSc. (24.01.2019)
Získání základních praktických dovedností s tvorbou počítačových her pro řízený kód skrz implementaci různých herních mechanik.
Course completion requirements -
Last update: Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D. (15.07.2020)
Students will receive the credit for this course by successfully developing a small computer game in the chosen software supporting game development with managed code. This computer game may be delivered repeatedly until it meet requirements set by the lab instructor.
Last update: Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D. (15.07.2020)
Předmět je zakončen zápočtem. K získání zápočtu se požaduje vytvoření herního prototypu ve vybraném software podporující vývoj počítačových her v řízeném kódu. Tyto počítačové hry je možné odevzdávat opakovaně, dokud nesplní požadavky cvičícího.
Literature -
Last update: doc. RNDr. Pavel Töpfer, CSc. (24.01.2019)
Books:
Palacios, J. (2018). Unity 2018 Artificial Intelligence Cookbook: Over 90 recipes to build and customize AI entities for your games with Unity. Packt Publishing Ltd.
Hocking, J. (2017). Unity in Action: Multiplatform game development in C#. Manning.
Internet sources:
Unity3D, https://unity3d.com/
Last update: doc. RNDr. Pavel Töpfer, CSc. (24.01.2019)
Knihy:
Palacios, J. (2018). Unity 2018 Artificial Intelligence Cookbook: Over 90 recipes to build and customize AI entities for your games with Unity. Packt Publishing Ltd.
Hocking, J. (2017). Unity in Action: Multiplatform game development in C#. Manning.
Internetové zdroje:
Unity3D, https://unity3d.com/
Teaching methods -
Last update: Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D. (15.07.2020)
Labs that will be focused on respective Unity3D parts according to the syllabus.
Last update: Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D. (15.07.2020)
Cvičení zaměřená na jednotlivé oblasti práce s Unity 3D dle sylabu.
Requirements to the exam -
Last update: Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D. (15.07.2020)
The course has no exam.
Last update: Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D. (15.07.2020)
Předmět nemá žádnou zkoušku, pouze zápočet.
Syllabus -
Last update: doc. RNDr. Pavel Töpfer, CSc. (24.01.2019)
Unity3D
Overview of respective engine parts: game code architecture (C#), scene tree, game object component model, scene lighting, materials (different rendering pipelines), visual effects graph, scripting in C#, physics, animations, plugins, job system, entity-component system, game profiling.
Last update: doc. RNDr. Pavel Töpfer, CSc. (24.01.2019)
Unity3D
Přehled jednotlivých částí engine: architektura herního kódu (C#), strom scény, komponentový model herních objektů, osvětlení scény, materiály (různé renderovací jednotky), graf visuálních efektů, skriptování pomocí C#, fyzika, animace, pluginy, job systém, entity-component systém, profilování hry.