Last update: doc. RNDr. Pavel Töpfer, CSc. (24.01.2019)
Development of a small video game in practice. Student will attend a chosen game jam, during which they create
a video game in a limited time (at least 48 hours). Student can enter the jam either as an individual or as a
member of a team. Some game jams have real-life site organized at the faculty.
Last update: doc. RNDr. Pavel Töpfer, CSc. (24.01.2019)
Vývoj malé počítačové hry v praxi. Student se zúčastní jednoho z tzv. herních jamu, v rámci kterého vytvoří malou
počítačovou hru v omezeném čase (minimálně 48 hodin) a to buď samostatně nebo v týmu. Některých herních
jamů je možné se zúčastnit v rámci akcí konaných na MFF UK.
Aim of the course -
Last update: Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D. (15.07.2020)
To gain a practical experience with a video game development cycle by developing a small game in the limited amount of time.
Last update: Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D. (15.07.2020)
Získat zkušenosti s vývojovým cyklem počítačových her v rámci extrémního vývoje malé počítačové hry.
Course completion requirements -
Last update: Mgr. Vojtěch Černý (11.05.2023)
To pass the course, you have to attend at least one game jam. Gamedev at MFF organises its own game jam each semester in the presence of instructors.
You can also participate on one of the following game jams: Ludum Dare game jam (http://ldjam.com/), Global Game Jam (https://globalgamejam.org/) or GDS Jam (conducted during winter semesters at the faculty). You can participate as an individual or as a member of a team.
To pass the course you are required to:
1. Create and publish the game according to jam's rules.
2. If you are participating on Ludum Dare, you have to additionally gather at least 20 external ratings for your game.
It is negotiable to gain the credit for the participation on a different game jam, see http://www.indiegamejams.com/, but you have to get an approval from the guarantor of the subject upfront. You cannot ask for this approval retrospectively after you do the jam.
Last update: Mgr. Vojtěch Černý (11.05.2023)
Podmínkou splnění je účast na jednom herním jamu. Gamedev na MFF UK organizuje každý semestr svůk game jam za přítomnosti lektorů.
Možná je také participace na jednom z následujících herních jamů: Ludum Dare (http://ldjam.com/), Global Game Jam (https://globalgamejam.org/).
Jamu je možné se zúčastnit jako jednotlivec, ale také jako v rámci týmu.
Podmínkou získáni zápočtu jsou:
1. Vytvoření hry a její odevzdání v rámci pravidel daného jamu.
2. Pokud se účastníte Ludum Dare, pak navíc musíte získat minimálně 20 externích hodnoceních vytvořené hry.
Po domluvě je možné zápočet získat i za účast na jiném z jamů, viz http://www.indiegamejams.com/, ale tato výjimka musí být schválena garantem předmětu; o tuto výjimku není možné žádat zpětně.
Literature -
Last update: Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D. (15.07.2020)
Game jams:
Indie Game Jams, http://www.indiegamejams.com/
Itch.io jams, https://itch.io/jams
Game Jolt jams, http://jams.gamejolt.com/browse/active
Last update: Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D. (15.07.2020)
Intensive development of a small video game on a preset theme in limited amount of time (usually 48 or 72 hours). The development can be done at home or in one of lecture rooms that are going to be reserved for the selected game jam; the rooms will be accessible through the first 48 hours of the game jam.
Last update: Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D. (15.07.2020)
Intenzivní vývoj malé hry na předem stanovené téma v rámci 48 nebo 72 hodin. Vývoj může probíhat buď doma, anebo v rámci poslucháren speciálně k tomu vyhrazených v rámci zvolených herních jamů; přístup k učebnám bude zabezpečen pro prvních 48 hodin vývoje.
Requirements to the exam -
Last update: Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D. (15.07.2020)
There is no exam required to pass the course.
Last update: Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D. (15.07.2020)
Předmět nemá žádnou zkoušku, pouze zápočet.
Syllabus -
Last update: Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D. (15.07.2020)
Development of a small computer game for a chosen platform (or platforms) in a limited time. Students will experience all game development process phases in a limited amount of time: design, implementation, testing and release of the game. It is possible to create the game as a solo-developer or in a team. The course includes a short (3h) but intensive introduction into the game development using Unity3D game engine.
Last update: Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D. (15.07.2020)
Vývoj malé počítačové hry pro libovolnou herní platformu (nebo platformy) v omezeném čase. Student si v krátkém čase vyzkouší všechny fáze herního vývoje: design, implementaci, testování a vydání hry. Je možné hru vytvořit buď samostatně nebo v týmu.
Součástí předmětu je krátký (3h), ale intenzivní úvod do vývoje her pomocí herního engine Unity3D.