|
|
|
||
Last update: Ing. Vladislava Kohútová (17.05.2022)
|
|
||
Last update: Ing. Vladislava Kohútová (17.05.2022)
Modul se zaměřuje na teorii a výzkum ve spojitosti se zásadním aspektem zdraví, konkrétně pojmenovaným "rovnováha" v aktivitách a zaměstnávání v lidském životě, která může mít silný vliv na zlepšení nebo poškození lidského zdraví. Student si osvojí znalosti rizikových faktorů v oblasti zaměstnávání. V lidském životě je mnoho rizik, kterým by člověk měl předcházet, aby se nesnižovala jeho kvalita života. Témata:• Lidské zaměstnávání jako determinanta zdraví • Zdraví - dosažené pomocí účastí v zaměstnání, jako základním mechanismem pro realizaci touhy, uspokojování potřeb • Cíle v oblasti rozvoje kvality života (stavu „well-beeing“) • Role ergoterapeuta v rámci podpory zdraví • Veřejné zdraví • Faktory v oblasti zaměstnávání a zdraví • Stres a zdraví • Nerovnováha v oblasti zaměstnávání • Deprivace v oblasti zaměstnávání • Odcizení v oblasti zaměstnávání
Věda a výzkum v ergoterapii Tento modul je zaměřen na získání přehledu o "vědě o zaměstnávání", stejně jako o "vědě pro ergoterapii" a jako důležitého (ale ještě ne plně doceněného) aspektu veřejného zdraví. Po absolvování modulu student porozumí základní terminologii, kdy význam slova „occupation“ je možné spojit s více významy: Ergoterapie (occupational therapy), Zaměstnávání, Smysluplná činnost… Student v rámci předmětu porozumí vědě o zaměstnávání (ergoterapii), bude schopen provádět hloubkový průzkum. V rámci předmětu se studenti seznámí s historickými kořeny vědy a jejího propojení a vztahem s oblastí zaměstnávání - tedy smysluplnou lidskou činností. Předmět bude rozvíjet schopnost studentů udělat komplexní teoretickou analýzu a usnadnit rozhodnutí o vývojové tendenci konceptu v oblasti ergoterapie. Student bude po skončení předmětu umět identifikovat a formulovat vědecké otázky, které se vztahují k práci vědecké perspektivy, provést analýzu literatury o vybraných aspektech zaměstnávání a převést ji do konceptů v rámci jiných příbuzných věd. Bude schopen diskutovat o možných aplikacích teoretického konceptu v rámci vědy. Témata: • Úvod: kritický pohled na vědu a výzkum v ergoterapii, na vědu a výzkum v oblasti zaměstnávání • Věda o zaměstnávání a pragmatický pohled • Paradigmata ve vědě a výzkumu v ergoterapii, v oblasti zaměstnávání - možné perspektivy • Zaměstnávání a ideologie • Formování možností ve vědě a výzkumu v oblasti zaměstnávání • Kritický pohled na rizika diskusí, přednášek, a jejich význam při utváření během zaměstnávání • Možnosti v zaměstnávání: význam socioekonomických a politických faktorů • Mezinárodní společnosti v ergoterapeutické vědě (ve vědě o zaměstnávání): vývoj vědy o zaměstnávání pomocí dialogů napříč mezinárodních sítí a mezinárodních kultur • Rovnováha v ergoterapii - zaměstnávání (occupational balance) • Zaměstnávání, inkluze a participace |
|
||
Last update: Bc. et Bc. Zuzana Rodová, M.Sc. (11.02.2024)
Přednáška, seminář, Problem-Based Learning (PBL), skupinová práce, práce s odbornou literaturou a s elektronickými databázemi. Předmět je koncipován jako bloky společných setkání (hledání a čtení článků, přípava skupinové práce) Předmět pro studenty probíhá prezenčně v místnosti na KRL. Paní profesorka se bude do místnosti připojovat přes zoom. Pokud bude nějaký student nemocný, může napsat prosbu o zaslání přístupu na: zuzana.rodova@lf1.cuni.cz |
|
||
Last update: Bc. et Bc. Zuzana Rodová, M.Sc. (11.02.2024)
100 % aktivní účast na výuce Aim of the assessment: Process: Pairs of students will together: The content could address: |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|