|
|
|
||
Last update: TAJ (22.02.2007)
|
|
||
Last update: TAJ (22.02.2007)
Povinná: 1. CAILLOIS, R. Hry a lidé. Praha: nakl. Studia Ypsilon,1998. 2. NEUMAN, J. Dobrodružné hry a cvičení v přírodě. Praha : Portál, 1998. 3. NEUMAN, J. a kol. Turistika a sporty v přírodě: přehled základních znalostí a dovedností pro výchovu v přírodě. Praha, Portál 2000 4. ZAPLETAL, M. Velká encyklopedie her .4 díly. Praha: Leprez,1995.
Doporučená 1. FINK, E. Oáza štěstí. Praha: Mladá fronta 1992. 2. HRKAL, J.,HANUŠ, R.(editoři) Zlatý fond her I. Výběr her a programů připravených pro kursy PŠL. Praha: Portál ,1998. 3. CHOUR, J. Receptář her. Praha : Portál, 1999 4. Mazal, F. Pohybové hry. Olomouc: Hanex,2000.
|
|
||
Last update: TAJ (22.02.2007)
Přednášky: 1. Teoretické přístupy ke hře.Druhy teorií vysvětlujících provádění her. Různé přístupy k dělení her. Zvláštnosti her v přírodě a dobrodružných her. 2. Pohled různých vědeckých disciplín na hru. Různé zdroje her pro oblast výchovy v přírodě. 3. Role hry v programech výchovy v přírodě na školách i ve volném čase. Charakteristika jednotlivých skupin her využívaných ve výchově v přírodě. Hry pro různé skupiny populace. 4. Požadavky na vedoucího her. Zásady výběru, uvádění a vedení hry. 5. Různé způsoby zpětnovazebního hodnocení her - reflexe a její průběh. 6. Zásady pro tvorbu a úpravu her dle potřeby programů s různým zaměřením. Repertoár her, vedení kartotéky. 7. Základní bezpečnostní pravidla. Ochrana přírody. 8. Představení základní literatury k různým oblastem her.
Semináře 1. Samostatná příprava a vedení vybrané hry. Písemný podklad. 2. Výběr a příprava různých typů zpětnovazebního hodnocení odezvy a působení her na účastníky - reflexe. 3. Cvičení 4. Praktické vedení her ve vybraných okruzích. 5. Samostatné hodnocení průběhu hry.
Požadavky na zápočet
|