|
|
|
||
Last update: Mgr. Linda Mejsnarová, Ph.D. (10.01.2019)
|
|
||
Last update: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (20.11.2023)
Cílem předmětu je uvést studenty do oblasti sportovního managementu a aplikovat získané teoretické znalosti na praktických příkladech. Po úspěšném absolvování tohoto kurzu budou studenti schopni: a) zamyslet se nad místem a významem řízení pro sportovní organizace. b) porovnat různé postupy řízení ve sportu c) kriticky zhodnotit aplikaci osvědčených postupů řízení ve sportovních organizacích. d) předvídat, které teorie pomáhají zlepšit účinnost a efektivitu řízení ve sportovních organizacích. e) doporučit zlepšení řízení ve sportu |
|
||
Last update: doc. PhDr. Jan Šíma, Ph.D. (28.12.2021)
Požadavky na zápočet:
docházka, prezentace BP
Požadavky na zkoušku:
písemná / ústní zkouška |
|
||
Last update: Mgr. Linda Mejsnarová, Ph.D. (10.01.2019)
Povinná:
ČÁSLAVOVÁ, E. Management a marketing sportu. Praha: Olympia, 2009. 226 s. ISBN-13: 978-80-7376-150-9. ŠÍMA, J. Kvalita služeb sportovních zařízení a možnosti jejího hodnocení. Praha: Karolinum, 2016. 112 s. ISBN 978-80-246-3326-8. ŠÍMA, J. et al. Sportovní marketing: vybrané kapitoly. Praha: Vysoká škola ekonomie a managementu, 2013. 154 s. ISBN: 978-80-86730-98-1.
Doporučená:
NAGEL, M., SOUTHALL, R. Introduction to Sport Management: Theory and Practice. 2nd edition. Kendall Hunt Publishing, 2015. 362 s. ISBN 978-1465267580. MASTERALEXIS, L. P. Principles and Practice of Sport Management. 5th edition. Jones & Bartlett Learning, 2014. 606 s. ISBN 978-1284034172. ŠÍMA, J. Využití modelu SERVQUAL pro předpověď spokojenosti zákazníků v českých fitness centrech. Česká kinantropologie, 2013, vol. 17, no. 14, s. 84-94. ŠÍMA, J., RUDA, T. Conceptualization of Methods Designed to Evaluation Service Quality in Sport. Acta Universitatis Carolinae Kinanthropologica, 2012, vol. 48, no. 2, s. 146-155. ŠÍMA, J., RUDA, T. Customer Perception of Service Quality in Sport. Acta Universitatis Carolinae Kinanthropologica, 2011, vol. 47, no. 2, s. 68-77. |
|
||
Last update: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (25.10.2019)
Požadavky na zápočet:
prezentace BP
Požadavky na zkoušku:
písemná / ústní zkouška |
|
||
Last update: PhDr. Tomáš Ruda, Ph.D. (23.02.2022)
Přednášky:
1. Historie sportovního managementu, základy managementu a marketingu aplikované do sportovního managementu 2. Strategické plánování ve sportovních organizacích 3. Úvod do managementu sportovních akcí 4. Úvod do managementu sportovních zařízení 5. Manažerské funkce ve sportovní praxi 6. Organizování ve sportu, organizační struktury ve sportovních organizacích 7. Modely řízení ve sportovních organizacích 8. Management sportu v kontextu Evropské unie 9. Management mezinárodních sportovních federací, národních asociací a zastřešujících svazů 10. Management volného času, živnostenské podnikání v oblasti sportu a pohybové rekreace 11. Management sportovních asociací 12. Management sportovních zařízení 13. Management sportovních akcí 14. Řízení vztahu se zákazníkem v oblasti sportu, kvalita služeb, spokojenost zákazníka
Semináře:
1. Úvodní seznámení, Simon Sinek – Teorie Zlatého kruhu (Proč, Jak, Co) 2. Pracovní trh v ČR na poli sportovního managementu, jaké jsou možnosti a jak uspět 3. Fungování agentury v rámci sportovního managementu 4. Marketingově-obchodní strategie komerčních aktivit ve sportovním klubu 5. CRM a digitální ekosystém v rámci sportovního klubu 6. Finanční zdroje sportovního klubu, zejména B2B a B2C 7. Vybrané 3 případové studie z praxe 8. Vybrané 3 případové studie z praxe 9. 4x prezentace studentů 10. 4x prezentace studentů 11. 4x prezentace studentů 12. 4x prezentace studentů 13. 4x prezentace studentů 14. Závěrečná hodina – zápočtový test |