Last update: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (24.10.2019)
The aim is to introduce the students into the problems of the international marketing, including international communication, and regarding also the intercultural differences. The course will also include some related domains. We will also discuss the international sports environment, and the respective international marketing for this field.
Last update: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (18.09.2020)
Cílem je uvést studenty do problematiky mezinárodního marketingu, včetně mezinárodní komunikace, a také s ohledem na mezikulturní rozdíly. Součástí kurzu budou také některé související domény. Bude vedena také diskuze o mezinárodním sportovním prostředí a příslušném mezinárodním marketingu, který je specifický pro tuto oblast.
Aim of the course -
Last update: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (18.09.2020)
Students will learn to work in an international marketing environment and design international projects.
Last update: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (18.09.2020)
Posluchači se naučí pracovat v prostředí mezinárodního marketingu a koncipovat mezinárodní projekty.
Course completion requirements -
Last update: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (18.09.2020)
Oral exam and seminar paper.
Last update: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (18.09.2020)
seminární práce
ústní zkouška
Literature -
Last update: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (24.10.2019)
MACHKOVÁ, H. Mezinárodní marketing. 2., rozš. a přeprac. vyd. Praha: Grada, 2006. Expert (Grada). ISBN 80-247-1678-X.
ŠTĚDROŇ B. Mezinárodní marketing a informační technologie: vybrané kapitoly. Vyd. 1. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2011. ISBN 978-80-7357-690-5.
ROŽEK J.,ŠTĚDROŇ B.: New technological trends and the gambling industry. Saarbrucken: Lambert Academic Publishing, 2011, ISBN: 978-3-8443-8908-1.
ŠTĚDROŇ,, B. Prognostické metody a jejich aplikace. Vyd. 1. V Praze: C.H. Beck, 2012. Beckova edice ekonomie. ISBN 978-80-7179-174-4.
ŠTĚDROŇ, B., KOCOUR, J. Technologické prognózy a telekomunikace. 1. vyd. Praha: Sdělovací technika, c2014. ISBN 978-80-86645-24-7.
ŠTĚDROŇ, B. a kol.: Manažerské rozhodování v praxi. Vydání první. Překlad Jiří Handlíř. V Praze: C.H. Beck, 2015. Beckova edice ekonomie. ISBN 978-80-7400-587-9.
Last update: Mgr. Linda Mejsnarová, Ph.D. (14.01.2019)
Povinná literatura:
MACHKOVÁ, H. Mezinárodní marketing. 2., rozš. a přeprac. vyd. Praha: Grada, 2006. Expert (Grada). ISBN 80-247-1678-X.
ŠTĚDROŇ B. Mezinárodní marketing a informační technologie: vybrané kapitoly. Vyd. 1. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2011. ISBN 978-80-7357-690-5.
ROŽEK J.,ŠTĚDROŇ B.: New technological trends and the gambling industry. Saarbrucken: Lambert Academic Publishing, 2011, ISBN: 978-3-8443-8908-1.
ŠTĚDROŇ,, B. Prognostické metody a jejich aplikace. Vyd. 1. V Praze: C.H. Beck, 2012. Beckova edice ekonomie. ISBN 978-80-7179-174-4.
Doporučená literatura:
ŠTĚDROŇ, B., KOCOUR, J. Technologické prognózy a telekomunikace. 1. vyd. Praha: Sdělovací technika, c2014. ISBN 978-80-86645-24-7.
ŠTĚDROŇ, B. a kol.: Manažerské rozhodování v praxi. Vydání první. Překlad Jiří Handlíř. V Praze: C.H. Beck, 2015. Beckova edice ekonomie. ISBN 978-80-7400-587-9.
Requirements to the exam -
Last update: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (24.10.2019)
Oral exam and seminar paper.
Last update: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (18.09.2020)
seminární práce
ústní zkouška
Syllabus -
Last update: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (24.10.2019)
1. Introduction to International marketing
2. Sources of Electronic Information
3. Basic Concepts of International Marketing, Theories of Globalization
4. The International Marketing Environment
5. Risks in International Marketing
6. International Marketing Research
7. Strategic Planning
8. Segmentation and Targeting
9. Case Study Apple
10. International Branding
11. International Pricing
12. International Marketing and Distribution
13. International Marketing and Communications
14. China and USA
Last update: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (18.09.2020)
Přednášky:
1. Úvod do mezinárodního marketingu
2. Elektronické zdroje dat v mezinárodním marketingu
3. Základní koncepty mezinárodního marketingu, teorie globalizace
4. Prostředí mezinárodního marketingu
5. Rizika v oblasti mezinárodního marketingu
6. Mezinárodní marketingový výzkum
7. Strategické plánování
8. Segmentace a targeting
9. Případová studie – Apple či podobné značky
10. Značka v mezinárodním prostředí
11. Mezinárodní cenová politika
12. Mezinárodní distribuční politika
13. Mezinárodní marketingová komunikace
14. Význam Číny a USA
Learning resources -
Last update: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (14.10.2020)
The ZOOM online communication platform (login via link - e-mail distribution) will be used to transfer information, knowledge and expertise to the students. Furthermore, the MOODLE platform (login via SIS) will be used for possible distribution of materials or testing.
Last update: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (14.10.2020)
K předávání informací, znalostí a odborností bude využito on-line komunikační platformy ZOOM (přihlášení pomocí odkazu – distribuce e-mail). Dále pro případnou distribuci materiálů či testování bude využito platformy MOODLE (přihlášení skrze SIS).