Last update: Mgr. Zuzana Fišerová, Ph.D. (29.10.2019)
Art-Teaching Practice - Classroom Observation. Preparation of a teacher to conduct artistic activities.
Last update: PhDr. Leonora Kitzbergerová, Ph.D. (29.09.2019)
Příprava učitele na vedení výtvarných činností. Pozorování, záznam, analýza a reflexe vyučovacího procesu. Rozbory vyučovacího procesu a zadávaných úkolů s fakultními učiteli a oborovým didaktikem. Proces a produkt ve výtvarné výchově. Hodnocení a klasifikace výtvarných činností a výtvarných prací žáků. Řešení výchovně vzdělávacích situací v procesu výtvarné výchovy.
Aim of the course - Czech
Last update: PhDr. Leonora Kitzbergerová, Ph.D. (29.09.2019)
Základní orientace studentů v podmínkách vyučovací praxe výtvarné výchovy a ve způsobech její reflexe a hodnocení. .
Literature -
Last update: Mgr. Zuzana Fišerová, Ph.D. (29.10.2019)
FULKOVÁ, M., NOVOTNÁ, M., Výtvarná výchova. 1. a 2. díl, (pro 6. a 7. roč. ZŠ, pro 8. a 9. roč.), Praha: Fortuna 1999. FULKOVÁ, M., Diskurs umění a vzdělávání, Praha: H, H+H, 2008. HAZUKOVÁ, H., ŠAMŠULA, P.: Didaktika výtvarné výchovy I. UK Ped F, Praha 2005. KITZBERGEROVÁ, L., Didaktika výtvarné výchovy, elektronická verze, PedF Uk v Praze, 2014. MAREŠ, J., SLAVÍK, J., SVATOŠ, T., ŠVEC, V., Učitelovo pojetí výuky, MU Brno, 1996 Rámcový vzdělávací program pro základní školy, upravená verze, Praha, 2013. Rámcový vzdělávací program pro gymnázia, Praha, 2007. ROESELOVÁ, V.: Didaktika výtvarné výchovy V. UK Ped F, Praha 2001. ROESELOVÁ, V.: Námět ve výtvarné výchově. SARAH, Praha 1995. SLAVÍK, J.: Kapitoly z výtvarné výchovy II. Hodnota, osobnost, motivace. UK Ped F, Praha 1994 SLAVÍK, J.: Didaktika výtvarné výchovy III. UK Ped F, Praha 1990.
Doporučená literatura:
BRÜCKNEROVÁ, K.: Skici ze současné výtvarné výchovy, MU Brno, 2011, ISBN 978-80-210-5616-9. HAZUKOVÁ, H.: Příprava učitele na rozhodování ve výtvarné výchově I. UK Ped F, Praha 1994. HAZUKOVÁ, H.: Příprava učitele na rozhodování ve výtvarné výchově II. UK Ped F, Praha 1995. HAZUKOVÁ, H., DVOŘÁKOVÁ, M.: Situace ve výtvarné výchově I. TU Liberec, 2002 HAZUKOVÁ, H., DVOŘÁKOVÁ, M.: Učitelovo rozhodování v situacích výtvarné výchovy. TU Liberec, 2002.
Výtvarná výchova a její teorie v českých zemích ve světových kontextech, sborník. PedF UK, 1998
Last update: PhDr. Leonora Kitzbergerová, Ph.D. (29.09.2019)
FULKOVÁ, M., NOVOTNÁ, M., Výtvarná výchova. 1. a 2. díl, (pro 6. a 7. roč. ZŠ, pro 8. a 9. roč.), Praha: Fortuna 1999. FULKOVÁ, M., Diskurs umění a vzdělávání, Praha: H, H+H, 2008. HAZUKOVÁ, H., ŠAMŠULA, P.: Didaktika výtvarné výchovy I. UK Ped F, Praha 2005. KITZBERGEROVÁ, L., Didaktika výtvarné výchovy, elektronická verze, PedF Uk v Praze, 2014. MAREŠ, J., SLAVÍK, J., SVATOŠ, T., ŠVEC, V., Učitelovo pojetí výuky, MU Brno, 1996 Rámcový vzdělávací program pro základní školy, upravená verze, Praha, 2013. Rámcový vzdělávací program pro gymnázia, Praha, 2007. ROESELOVÁ, V.: Didaktika výtvarné výchovy V. UK Ped F, Praha 2001. ROESELOVÁ, V.: Námět ve výtvarné výchově. SARAH, Praha 1995. SLAVÍK, J.: Kapitoly z výtvarné výchovy II. Hodnota, osobnost, motivace. UK Ped F, Praha 1994 SLAVÍK, J.: Didaktika výtvarné výchovy III. UK Ped F, Praha 1990.
Doporučená literatura:
BRÜCKNEROVÁ, K.: Skici ze současné výtvarné výchovy, MU Brno, 2011, ISBN 978-80-210-5616-9. HAZUKOVÁ, H.: Příprava učitele na rozhodování ve výtvarné výchově I. UK Ped F, Praha 1994. HAZUKOVÁ, H.: Příprava učitele na rozhodování ve výtvarné výchově II. UK Ped F, Praha 1995. HAZUKOVÁ, H., DVOŘÁKOVÁ, M.: Situace ve výtvarné výchově I. TU Liberec, 2002 HAZUKOVÁ, H., DVOŘÁKOVÁ, M.: Učitelovo rozhodování v situacích výtvarné výchovy. TU Liberec, 2002.
Výtvarná výchova a její teorie v českých zemích ve světových kontextech, sborník. PedF UK, 1998
Requirements to the exam -
Last update: Mgr. Zuzana Fišerová, Ph.D. (29.10.2019)
continuous participation (Z)
Last update: Mgr. Zuzana Fišerová, Ph.D. (25.10.2019)
Zápočet
Course completion requirements - Czech
Last update: PhDr. Leonora Kitzbergerová, Ph.D. (29.09.2019)
Analýza a reflexe vyučovacího procesu. Rozbory vyučovacího procesu a zadávaných úkolů, hodnocení, klasifikace s oborovým didaktikem. Rozbor řešení výchovně vzdělávacích situací v procesu výtvarné výchovy.
Student dokumentuje vyučovací proces v průběhu náslechové praxe (vyplní hospitační protokol, fotografuje výtvarné práce žáků). Na závěr provede reflexi hospitovaných výukových jednotek.