Samostatná individualizovaná výtvarná práce studenta na rozsáhlejším, osobitě koncipovaném tématickém celku,
využívající poznatků a zkušeností z dosavadního studia
a povinných předmětů.
Rozvíjení a propojování přístupů volné umělecké tvorby v klasických i netradičních výtvarných technikách kresby,
malby a grafiky.
Integrace poznatků teoretických, výtvarných a didaktických disciplín do projektového celku. (Možná návaznost na
diplomovou práci.)
Semináře obsahují kromě samostatné práce dvakrát za semestr reflexivní kolokvia,
v nichž studenti prezentují a obhajují fázi rozpracování a volbu řešení tématu.
Součástí zápisu do této volitelné disciplíny je předložení seznamu odborné literatury ze seznamu, který je studentům k
dispozici (t.č. obsahuje cca 300 titulů) studentem a jeho návrh tématu, konceptu projektu a naznačení kontextů se
současnou uměleckou tvorbou a aktuální problematikou výtvarné výchovy.
Aim of the course -
Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (20.04.2012)
Aim of study: Searching of the best content and formal attitude of various students in individual programmes.
Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (20.04.2012)
Cíl výuky: V individuálních programech hledat nejlepší obsahový a formální přístup jednotlivých studentů k malbě .
Literature -
Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (20.04.2012)
Souhrnné dějiny světového výtvarného umění
Umění a lidstvo, nakl. Larrousse, Ed.R.Huyghe, Odeon, 4 díly
IV. Umění nové doby, Praha 1974
Umění světa, Praha Artia, 1971-1981
Encyklopedie dějin výtvarného umění
Slovník světového malířsktví, Praha 1991
Nová encyklopedie českého výtvarného umění I.,II, Praha 1995
Baleka, J.: Výtvarné umění, výkladový slovník, Praha ,1997
Monografie, metodologická literatura
Hall J.: Slovník námětů a symbolů ve výtvarném umění, Praha, 1991
Hughe, R. : Řeč obrazů, Praha , Odeon, 1973
Kupka, F.: Tvoření v umění výtvarném, Praha, SVU Mánes, 1923
Slánský Bohuslav: Technika malby, Praha ,1953
Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (20.04.2012)
ROESELOVÁ, V.: Řady a projekty ve výtvarné výchově. SARAH, Praha 1997.
+ další literatura dle výběru tématu.
Součástí zápisu do této volitelné disciplíny je předložení seznamu odborné literatury ze seznamu, který je studentům k dispozici, a dalších, individuálně zvolených titulů odborné literatury.
Souhrnné dějiny světového výtvarného umění
Umění a lidstvo, nakl. Larrousse, Ed.R.Huyghe, Odeon, 4 díly
IV. Umění nové doby, Praha 1974
Umění světa, Praha Artia, 1971-1981
Encyklopedie dějin výtvarného umění
Slovník světového malířsktví, Praha 1991
Nová encyklopedie českého výtvarného umění I.,II, Praha 1995
Baleka, J.: Výtvarné umění, výkladový slovník, Praha ,1997
Monografie, metodologická literatura
Hall J.: Slovník námětů a symbolů ve výtvarném umění, Praha, 1991
Hughe, R. : Řeč obrazů, Praha , Odeon, 1973
Kupka, F.: Tvoření v umění výtvarném, Praha, SVU Mánes, 1923
Slánský Bohuslav: Technika malby, Praha ,1953
Teaching methods -
Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (20.04.2012)
Lecture/seminar 1/1
Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (20.04.2012)
Formy výuky studijního předmětu : přednáška/seminář 1/1
Requirements to the exam -
Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (20.04.2012)
Requirements for credit: 1/ creation of picture. 2/ vindication of theme, technology and formal working
Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (20.04.2012)
Způsob ukončování studijního předmětu: klasifikovaný zápočet
Požadavky k zápočtu: 1/ vytvoření obrazu nebo obrazů . 2/ obhájení námětu ,technologie a formálního zpracování 1 st .A4
Syllabus -
Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (20.04.2012)
Picture as a subjective information about experience of historical and social experience.
Key words: form, content, information, technology
Theory: By using of painting find possibility of communication with society, but also deepening of inner self-reflection. Tension between illusion and mass of painting. Searching of extraestetic meaning of hanging picture.
Practise: Creation of picture
Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (20.04.2012)
Obraz jako osobní zpráva o prožívání historické a společenské zkušenosti .Teorie: Pomocí malby hledat možnosti komunikace se společností , ale i prohloubení vnitřní sebereflexe. Napětí mezi ilusivností a hmotností malby . Zkoumání mimoestetických významů závěsného obrazu