Konstituování a vývojové etapy české speciální pedagogiky. Speciálně pedagogické principy a metody. Cílové skupiny speciální pedagogiky a socializace těchto skupin. Činitelé působící ve výchově a vzdělávání znevýhodněných osob. Reflexe vztahu společnosti k znevýhodněným osobám a skupinám. Přístupy uplatňované v podpoře znevýhodněných osob - a to z hlediska medicínského, právního a pedagogického. Vývoj institucionálního zabezpečení péče o znevýhodněné jedince.
Literature - Czech
Last update: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (26.04.2013)
Renotiérová, M., Ludíková, L. a kol.: Speciální pedagogika.1.vyd. Olomouc: UP v Olomouci 2003. 290 s.
Vítková, M. a kol. : Integrativní speciální pedagogika. 1.vyd. Brno: Paido 1998. 181 s.
Titzl, B.: Postižený člověk ve společnosti.1.vyd. Praha: UK - PedF 1998. 248 s.
Titzl, B.: To byl český učitel.1.vyd. Praha: Společnost F. Bakule 1998. 243 s.