|
|
|
||
Last update: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (07.03.2023)
|
|
||
Last update: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (07.03.2023)
Předmět má 2 kredity dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 60 hodinám. Přímá výuka: · cvičení 12 hodin Příprava: · samostudium odborné literatury 8 hodin · oborová praxe, zpracování reflektivních úkolů a příprava na semináře 20 hodin Příprava na zápočet: 20 hodin celkem V případě distanční výuky budeme pracovat v aplikaci MS Teams, studenti obdrží včas odkaz. Dále bude využíván systém podpory studia Moodle. Je nutné si naistalovat Office 365 pro studenty , návod zde: https://sit.pedf.cuni.cz/pro-studenty/office-365-pro-studenty/ Odkaz pro přihlášení do týmu MS Teams Vam bude zaslan pozvankou. |
|
||
Last update: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (05.03.2023)
Doporučená literatura (obecná) Bartoňová, M., & Vítková, M. (2019). Inkluzivní pedagogika. Distanční studijní. Ladislav, Z., & Zdeněk, S. (2019). Inkluzivní vzdělávání: Efektivní vzdělávání všech žáků. Grada Publishing, as. Štech, S. (2018). Inkluzivní vzdělávání-obtížné zvládání" rozmanitosti" v praxi. Pedagogická orientace, 28(2), 382-398. Bartoňová, M., & Vítková, M. (2018). Společné vzdělávání orientované na posílení kompetencí učitelů a žáků v inkluzivním prostředí školy. Masarykova univerzita. Lazarová, B., Hloušková, L., Trnková, K., Pol, M., & Lukas, J. (2015). Řízení inkluze ve škole. Masarykova univerzita. Adamus, P., Zezulková, E., Kaleja, M., & Franiok, P. (2016). Inkluzivní vzdělávání v kontextu proměn českého školství. Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta. Literatura - přístup do aplikace BOOKPORT pro PedF UK. Všechny uvedené publikace níže je možné číst celé zdarma online přes UK přístup v aplikaci BOOKPORT. https://www.bookport.cz/prehled/ Jak se přihlásit jako student - návod: https://www.bookport.cz/navody/prihlaseni Kliknete na první variantu: Přihlášení pomocí EduID.cz / Shibboleth (Neobdržel/a jsem od vás e-mail). Doporučená literatura, která je přístupna online pro UK na BOOKPORT. Obecné příklady Bartoňová, M., Vítková, M., Bočková, B., Bytešníková, I., Hloušková, L., Horáková, R., ... & Zámečníková, D. (2015). Inkluze ve škole a ve společnosti jako interdisciplinární téma. Masarykova univerzita. Bartoňová, M., & Vítková, M. (2018). Inkluzivní didaktika v praxi základní školy se zřetelem na specifika žáků s lehkým mentálním postižením. Masarykova univerzita. Štech, S. (2021). Výzkum, experti a politici–podivuhodný život ideje inkluzivního vzdělávání v ČR. Pedagogika, 71(3). Havel, J., Kratochvílová, J., Kusá, O., Lukas, J., & Najmonová, M. (2016). Inkluzivní vzdělávání v pregraduální přípravě učitelů. Vítová, J., Wolf, J., Skutil, M., & Maněnová, M. (2022). Inkluzivní vzdělávání na plně organizovaných základních školách. Pedagogika, 72(2). Viktorin, J. (2018). Inkluzivní vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením na základních školách. Výzkumný projekt. Masarykova univerzita. |
|
||
Last update: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (29.04.2023)
1. Aktuální situace na poli vzdělávací politiky 2. Rovné příležitosti a podmínky ke vzdělávání 3. Vzdělávání nadaných a mimořádně nadaných dětí, žáků a studentů 4. Problematika vzdělávání žáků s OMJ 5. Oblast sexuální orientace a genderové identity v procesu vzdělávání 6. Práce se zhraničními zdroji - výzkumná šetření |
|
||
Last update: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (05.03.2023)
Aktivní účast při výuce a účast na cvičeních, vypracování závěrečné práce - problémové úlohy. |