course can be enrolled in outside the study plan enabled for web enrollment priority enrollment if the course is part of the study plan you can enroll for the course in winter and in summer semester
The course presents sequential managerial activities - planning, organizing, selecting and deploying staff, leadership and control and shows their applications in the field of sport. Apart from the above, it also deals with basic marketing activities.
Last update: Mgr. Tereza Viplerová (27.08.2023)
Předmět prezentuje sekvenční manažerské činnosti - plánování, organizování, výběr a rozmisťování pracovníků, vedení lidí a kontrolu a ukazuje na jejich aplikace v oblasti sportu. Mimo uvedené se zabývá i základními marketingovými činnostmi.
Aim of the course - Czech
Last update: Mgr. Tereza Viplerová (27.08.2023)
Student, který úspěšně absolvoval předmět, umí:
- definovat základní pojmy a souvislosti managementu
- vysvětlit sekvenční a průběžné manažerské činnosti
- aplikovat sekvenční a průběžné manažerské činnosti v oblasti sportu
- definovat a identifikovat jednotlivé sektory ve sportovním prostředí
- uvést příklad manažera ve sportu a vysvětlit, jak manažer ve sportovním prostředí funguje
- analyzovat a diagnostikovat interní zdroje sportovního klubu a jeho externí prostředí
- určit cíle a jednotlivé strategie pro tvorbu strategického plánu sportovní organizace na základě předchozí analýzy prostředí této organizace
- navrhnout změny ke zlepšení fungování sportovního klubu
- navrhnout sponzorský balíček a popsat výhody spolupráce pro sponzora z pohledu sportovní organizace
- prezentovat svůj projekt před spolužáky s využitím multimediální prezentace
- se orientovat v dotacích, grantech
- vysvětlit fungování sportovního prostředí z hlediska organizací, které se v něm nacházejí, a uvést příklady organizací
- popsat pojem leadership vlastními slovy
- se orientuje v základních technikách motivace v pracovním prostředí
- vyjmenovat a stručně vlastními slovy popsat nástroje marketingového mixu
- vysvětlit, k čemu slouží marketing ve sportu
- definovat sponzoring a rozlišit jeho odlišnost od daru, vysvětlit výhody a nevýhody sponzoringu ve sportu
Course completion requirements - Czech
Last update: Mgr. Tereza Viplerová (27.08.2023)
Zápočet + zkouška - zpracování, prezentace a obhajoba týmového projektu
Literature - Czech
Last update: Mgr. Tereza Viplerová (11.12.2022)
Základní: ČÁSLAVOVÁ, E. Management a marketing sportu. 1. vydání. Praha: Olympia, a.s., 2009. 228 s. ISBN 978-80-7376-150-9. GALLO, C. Tajemství skvělých prezentací Steva Jobse: jak si získat každé publikum. 1. vydání. Praha: Grada publishing, a.s., 2012. 224 s. ISBN 978-80-247-4389-9. KOONTZ, H., WEIHRICH, H. Management. Praha: Victoria Publishing, 1993. 659 s. ISBN 80-7014-034-8. KOTLER, P., KELLER, K. L. Marketing management – 14. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2013. 816 s. ISBN 978-80-247-4150-5. SINEK, S. Lídři jedí poslední. Jan Melvil publishing, 2014. 288 s. ISBN 978-80-87270-89-9.
Rozšiřující: GALLO, C. Tajemství inovací Steva Jobse. 1. vydání. Brno: Computer Press, a.s., 2011. 312 s. ISBN 978-80-251-3444-3. KAHNEY, L. Jak myslí Steve Jobs. 1. vydání. Brno: Computer Press, a.s., 2009. 304 s. ISBN 978-80-251-2794-0. KOTLER, P., et al. Moderní marketing – 4. evropské vydání. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. ISBN 978-80-247-1545-2. KOUBEK, J. Řízení lidských zdrojů. 5. vydání. Praha: Management Press, 2015. 400 s. ISBN 978-80-7261-288-8. MILLIGAN, A. Brand it like Beckham: The story of how brand Beckham was built. 2nd edition. London: Marshall Cavendish Business, 2010. 223 p. ISBN 978-981-4276-93-1. NEWMAN, T. et al. Social media in sport marketing. 1st edition. London, New York: Routledge, 2017. 202 p. ISBN 978-1-934432-78-5. PEDERSEN, P., MILOCH, K. S., LAUCELLA, P. Strategic sport communication. USA: Human Kinetics, 2007. 396 s. ISBN-13: 978-0-7360-6524-5. SINEK, S. Začněte s proč. Jan Melvil publishing, 2012. 256 s. ISBN 978-80-87270-55-4. STOLDT, G. C., DITTMORE, S., BRANVOLD, S. Sport public relations: managing organizational communication. USA: Human Kinetics, 2006. 376 s. ISBN-13: 978-0-7360-5340-2. TOMEK, G., VÁVROVÁ, V. Marketing od myšlenky k realizaci. 3. vydání. Praha: Professional Publishing, 2011. 344 s. ISBN 978-80-7431-042-3. VAN DEN BERGH, J., BEHRER, M. Jak cool značky zůstávají hot: Marketing zaměřený na mladou „generaci Y“. 1. vydání. Brno: BizBooks, 2012. 248 s. ISBN 978-80-265-0002-5. VORÁČEK, J. Public Relations ve sportovních organizacích. 1. vydání. Praha: Karolinum, 2012. 71 s. ISBN 978-80-246-2027-5. VYSEKALOVÁ, J. a kol. Emoce v marketingu: Jak oslovit srdce zákazníka. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2014. ISBN 978-80-247-4843-6. VYSEKALOVÁ, J. a kol. Psychologie reklamy. 3. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. ISBN 978-80-247-2196-5. VYSEKALOVÁ, J., MIKEŠ, J. Reklama: Jak dělat reklamu. 3. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2010. ISBN 978-80-247-3492-7.
Syllabus - Czech
Last update: Mgr. Tereza Viplerová (27.08.2023)
1. Propedeutika managementu, sportovního managementu, prostředí pro práci sportovního manažera, jeho profil a role
2. Strategické plánování v oblasti sportu
3. Organizování ve sportu, vedení lidí (leadership)
4. Základy marketingu, sportovního marketingu, marketingový mix, marketingový mix ve sportu
5. Sponzoring
Learning resources - Czech
Last update: Mgr. Tereza Viplerová (27.08.2023)
V případě distanční výuky bude využito on-line komunikační platformy MS Teams (přihlášení pomocí odkazu – bude zasláno e-mailem).
Veškerá komunikace ohledně předmětu probíhá přes kanál MS Teams: