|
|
Files | Comments | Added by | |
Logolink_OP_VVV_hor_barva_cz.jpg | Kateřina Esserová, DiS. |
|
||
Last update: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D. (17.01.2024)
|
|
||
Last update: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D. (25.05.2024)
Student smysluplně využije nástroje ICT při plánování, realizaci, evaluaci a případně i reflexi vyučovací jednotky. Student zná a umí používat nástroje ICT pro rozvoj pre-komunikativních kompetencí (gramatika, fonetika, pravopis, slovní zásoba) a kompetence plurilingvní (civilisation) Student reflektuje svou výuku pomocí Kompetenční rámce absolventa učitelství (MŠMT 2023) Student analyzuje výuku jiného učitele či studenta, navrhuje alternativní řešení. |
|
||
Last update: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D. (17.01.2024)
Doba očekávané přípravy na 1 cvičení: 1 hodina (vypraconání prakticky orientovaného úkolu, nejčastěji analýza dokumentu/učebnice/aktivity a sdílení se spolužáky) Samostudium literatury (za semestr): 25 hodin (četba základní teoretické literatury ve vztahu k základním tématům kurzu - ICT, akční přístup a místo jazykových prostředků/řečových dovedností v něm, struktura výukové jednotky atd.) Práce se studijními materiály (za semestr): 25 hodin (příprava na projekt a praxe, analýza výukových situací a dokumentů) Plnění průběžných úkolů a seminární práce (za semestr): 10 + 10 hodin (finalizace rozpracovaných úkolů ze seminární části (viz "příprava na cvičení") do portfolia; zpracování, reflexe a (auto)evaluace projektu/ů/prezentace výukové jednotky) |
|
||
Last update: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D. (17.01.2024)
BERTOCCHINI P.; COSTANZO E. Manuel de formation pratique pour professeur de FLE. Paris: CLE International, 2018. (2e édition) CUQ J.-P. (dir.) Dictionnaire de didactique du français langue étrangère et seconde. Paris: CLE International, 2003. CUQ J.-P.; GRUCA I. Cours de didactique du français langue étrangère et seconde. Grenoble: PUG, 2005. HENDRICH J. a kol. Didaktika cizích jazyků. Praha: SPN, 1988. ROBERT J.-P. (kol.) Faire classe en FLE. Paris: Hachette FLE, 2011. COURTILLON J. Élaborer un cours de FLE. Paris: Hachette FLE, 2003. PUREN C. (coll.) Se former en didactique des langues. Paris: Ellipses, 1998. HUVER E.; SPRINGER C. L’évaluation en langues. Paris: Didier, 2011. GUICHON N. Vers l'intégration des TIC dans l'enseignement des langues. Paris: Didier, 2012. NORTH B. (kol.) Language Course Planning. Oxford: Oxford University Press, 2018. MŠMT - Kompetenční rámec absolventa učitelství, 2023. |
|
||
Last update: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D. (25.05.2024)
Přednáška - Student navrhne akčně orientovanou výukovou jednotku nebo sekvenci. Student zhodnotí výukovou jednotku jiného studenta. Týden 1-3 ICT ve výuce FJ v rámci akčně orientované výuky, mezinárodní kontext, Týden 8-12 hodnocení, příprava hodin a jejich reflexe, práce s (pre-)komunikačními dovednostmi (propojení se seminární částí)
Seminární část - cyklus před praxemi : plánování hodiny, teorie a praxe jazykových prostředků v akčně orientované výuce Týden 1 - struktura hodiny, výukové materiály, problematika cvičení a zadání Student navrhne akčně orientovanou výukovou jednotku nebo sekvenci. Student zhodnotí výukovou jednotku jiného studenta.
Týden 2 - otázky progrese a návaznosti ve vztahu k plánování od cílů Student naplánuje hodinu od cílů. Týden 3 - gramatika a fonetika ve výuce FLE (akční kontext, zapojení ICT), slovní zásoba a pravopis ve výuce FLE (akční kontext, zapojení ICT) Student využije teoretické poznatky k plánování a reflexi hodin, jejichž cílem je rozvoj prekomunikačních dovedností. Seminární část během praxí (týden 4-7) - příprava a analýza výukové jednotky a sekvence. Student analyzuje výuku svou i dalších studentů a navrhuje alternativní řešení. Seminární část - cyklus po praxích : reflexe výuky, teorie a praxe řečových/komunikativních dovedností v akčně orientované výuce Týden 8 - specifika výuky na ZŠ na základě souvislé praxe Student identifikuje specifika výuky na ZŠ. Student uvede příklady, ve kterých se tato specifika projevila.
Týden 9 - reflexe výuky jazykových prostředků na základě zkušeností z praxí Student reflektuje výuku za využití reflektivních nástrojů z praxe.
Týden 10 - teorie a praxe produkce a recepce (úvod) Student popíše specifika rozvoje produktivních a receptivních dovedností a navrhne výukovou jednotku, která tyto specifika reflektuje.
Týden 11 - teorie a praxe mediace (úvod) Student popíše specifika rozvoje mediační dovednosti a navrhne výukovou jednotku, která tyto specifika reflektuje.
Týden 12 - závěrečná evaluace, prezentace a evaluace aktivit Student prezentuje a evaluuje výukovou jednotku.
|
|
||
Last update: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D. (25.01.2024)
Aktivní účast na seminářích (max. 2 absence). Test z oblasti teorie řečových prostředků a jazykových dovedností (min 70%). Jeden opravný pokus. Zpracování a prezentace výukové jednotky se zapojením ICT. |