|
|
Files | Comments | Added by | |
Logolink_OP_VVV_hor_barva_cz.jpg | logolink projektu | ThDr. Kateřina Patová |
|
||
Last update: ThDr. Kateřina Patová (10.10.2020)
|
|
||
Last update: ThDr. Kateřina Patová (11.10.2020)
Hospitace v hodinách fakultního učitele Případné hospitace v hodinách druhého praktikanta Vlastní výuka studenta Analýza vlastních výstupů a hospitovaných hodin s fakultním učitelem a dalším praktikantem Reflexe výuky dalšího praktikanta Práce s profesním portfoliem
Součástí seminářů a pedagogických rozborů jsou diskuse na následující témata:
o Učitel, učitelská profese, sebereflexe studentů, sebeuvědomění a sebepojetí posluchačů vzhledem k nárokům učitelské profese. o Osobnost žáka, perspektivy jejího rozvoje, charakteristika žáka. o Hospitace, rozbory, besedy, diskuse, vlastní výuka studenta o Technika plánování učitelské přípravy, příprava a plán hodiny. o Projektování na různých úrovních práce učitele. o Hodnocení žáka. o Škola jako sociální skupina s výrazným vzdělávacím programem a pozitivním komunikativním prostředím.
Sylabus vznikl v rámci projektu "Podpora pregraduálního vzdělávání budoucích učitelů na UK", registrační číslo: CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_068/0016093. logolink: https://opvvv.msmt.cz/media/msmt/uploads/OP_VVV/Pravidla_pro_publicitu/logolinky/Logolink_OP_VVV_hor_barva_cz.jpg |
|
||
Last update: PaedDr. Nataša Mazáčová, Ph.D. (24.09.2017)
Předložení časového plánu realizace individuální pedagogické praxe VŠ pedagogovi, výběr vhodné fakultní školy na realizaci IP. Realizace 10 hodin hospitací a náslechů ve výuce , v které bude student pokračovat vlastní výukou ve vybrané škole, pod vedením fakultního učitele. Vlastní výuka v rozsahu min. 10 vyučovacích hodin na vybrané základní či střední škole. Zpracování reflexí všech náslechů a vlastních vyučovacích hodin do deníku či portfolia. Realizace elektronického kurzu v moodle s názvem Proškolení studentů před pedagogickými praxemi Předložení Pedagogického deníku či Pedagogického portfolia a reflexe ve skupině studentů v závěrečném reflektivním semináři. |
|
||
Last update: PaedDr. Nataša Mazáčová, Ph.D. (24.09.2017)
Časopisy Pedagogika, Moderní vyučování, Učitelské listy a Učitelské noviny. Hrabal, V. Jaký jsem učitel. Praha: SPN, 1988. ISBN 14-635-88. Skalková, J. Obecná didaktika. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1821-7. Skalková, J. Za novou kvalitu vyučování. Brno: PAIDO, 1995. ISBN 80-85931-11-7. Švec, V. a kol. Praktikum didaktických dovedností. Brno: PF MU, 1996. ISBN 80-210-1365-6. Fischer, R. Učíme děti myslet a učit se. Praha : Portál, 1998 Havlínová, M. a kol. Program podpory zdraví ve škole. Praha: Portál, 1998 Holt, J. Jak se děti učí. Praha : Strom, 1995 Kalhous, Z., Z. Obst, O.: Školní didaktika. Praha : Portál, 2001 Fischer, R. Učíme děti myslet a učit se. Praha : Portál, 1998 Kyriacou, Ch. Klíčové dovednost učitele. Praha : Portál 1996 Pasch, M. a kol. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha : Portál 1998 Rámcové a školní vzdělávací programy |