The course develops students' knowledge and skills from previous compulsory courses. Their possible applications in different problems and projects for secondary pupils are presented.
Last update: Mgr. Petr Svoboda (10.09.2020)
Předmět rozvíjí algebraické znalosti a dovednosti studentů získané v povinných kurzech a ukazuje jejich možné aplikace v různých typech úloh a projektů, které je možné realizovat se žáky ZŠ a SŠ.
Aim of the course -
Last update: Mgr. Petr Svoboda (10.09.2020)
The aim of the course is to make students acquainted with the use of algebraic knowledge and skills as tools for solving problems from fields that are not "purely mathematical" and with their use in preparing projects for secondary school pupils.
Last update: Mgr. Petr Svoboda (10.09.2020)
Cílem předmětu je seznámit studenty s využitím algebraických znalostí a dovedností jako nástroje při řešení úloh v disciplínách, které nejsou "čistě" matematické, a ukázat jim, jak je možné využít těchto znalostí pro přípravu projektů pro žáky ZŠ a SŠ.
Literature -
Last update: Mgr. Petr Svoboda (10.09.2020)
Informations are available in several publications, e.g.
Adámek, J.: Kódování. Praha, SNTL, 1989. Angot, A.: Užitá matematika pro inženýry. Praha, SNTL, 1974. Görkeová, L. a kol.: Zajímavá matematika. Praha: Albatros 1983. Maňas, M.: Teorie her a optimální rozhodování. Praha, SNTL 1974. Nečas, J.: Grafy a jejich použití. Praha, SNTL, 1978. Perelman, J.I.: Zajímavá algebra. Praha: SNTL, 1985. Schmidtmayer, J.: Maticový počet a jeho použití v technice. Praha: SNTL 1974. Schwartz, L.: Matematické metody ve fyzice. Praha, SNTL, 1972.
Last update: Mgr. Petr Svoboda (10.09.2020)
Informace jsou k dispozici v různém rozsahu v řadě publikací, např.
Adámek, J.: Kódování. Praha, SNTL, 1989. Angot, A.: Užitá matematika pro inženýry. Praha, SNTL, 1974. Görkeová, L. a kol.: Zajímavá matematika. Praha: Albatros 1983. Maňas, M.: Teorie her a optimální rozhodování. Praha, SNTL 1974. Nečas, J.: Grafy a jejich použití. Praha, SNTL, 1978. Perelman, J.I.: Zajímavá algebra. Praha: SNTL, 1985. Schmidtmayer, J.: Maticový počet a jeho použití v technice. Praha: SNTL 1974. Schwartz, L.: Matematické metody ve fyzice. Praha, SNTL, 1972.
Teaching methods -
Last update: Mgr. Petr Svoboda (10.09.2020)
Seminar - workshop, supported by studnets' individual work.
Last update: Mgr. Petr Svoboda (10.09.2020)
Seminář - pracovní dílna, podpořeno samostatnou prací studentů.
Syllabus -
Last update: Mgr. Petr Svoboda (10.09.2020)
The course focuses on applications in technology, physics, chemistry, biology, ecology, geography, economy and commerce.
Last update: Mgr. Petr Svoboda (10.09.2020)
Poslední úprava: doc. RNDr. Antonín Jančařík, Ph.D. (26.01.2019)
Kurz je zaměřen na aplikace v technice, fyzice, chemii, biologii, ekologii, zeměpisu, ekonomii a obchodu.
Course completion requirements -
Last update: Mgr. Petr Svoboda (10.09.2020)
Complete a seminar work on one topic chosen by the student and agreed by the teacher.
Critical evaluation of one activity prepared by another student.
Last update: Mgr. Petr Svoboda (10.09.2020)
Podmínkou získání zápočtu je vypracování seminární práce (zpracování jednoho téma vybraného studentem po dohodě s vyučujícím) a kritické zhodnocení jedné aktivity zpracované jiným studentem z kurzu.