Last update: Mgr. Magdalena Novotná, Ph.D. (01.10.2019)
Testing and analysing of the level attained in the artistic and educational dimensions of professional competence of an art education teacher. Students´ teaching performance and its implementation in the primary school. Assessment and evaluation of students´ attempts.
Last update: Mgr. Magdalena Novotná, Ph.D. (01.10.2019)
Předmět je zaměřen na získávání praktických učitelských dovedností. Realizují a ověřují vlastní učitelské pokusy. Zároveň pozorují a analyzují realizovanou výuku
kolegů/kolegyň. Nabyté zkušenosti reflektují. Předmět rozvíjí schopnost studentů
pozorovat, analyzovat a reflektovat výuku výtvarné výchovy v návaznosti na znalosti výtvarné kultury, teorie umění,
didaktiky a zkušeností nabytých autorskou tvorbou. Zkušenosti studentů jsou kladeny do souvislosti s učivem vzdělávací oblasti
Umění a kultura, s vybranými vyjadřovacími prostředky, s výtvarnými postupy a s vhodnými způsoby reflexe a hodnocení.
Kurz vede studenty ke kritickému uvažování nad vlastními učitelskými pokusy a schopnosti v diskusi s kolegy a učiteli
z praxe obhájit zvolené prostředky. Přitom využívá metod aktivního a kooperativního učení a dostupných způsobů
záznamu. Praxe probíhá na prvním stupni základních fakultních škol.
Aim of the course -
Last update: Mgr. Magdalena Novotná, Ph.D. (01.10.2019)
To develop and test student´s ability to design, realize and reflect their teaching in Art Education on primary school .
Last update: Mgr. Magdalena Novotná, Ph.D. (01.10.2019)
Cílem výuky je rozvinout a ověřit předpoklady studentů pro plánování, realizaci a hodnotící reflexi v průběhu jejich pedagogických pokusů ve výtvarné výchově na primárním stupni školy.
Literature -
Last update: Mgr. Magdalena Novotná, Ph.D. (01.10.2019)
CIKÁNOVÁ, K.: Kreslete si s námi. Praha, Aventinum 1992,1997.
CIKÁNOVÁ, K.: Malujte si s námi. Praha, Aventinum 1993,1996.
CIKÁNOVÁ, K.: Objevujte s námi tvar. Praha, Aventinum 1995.
FULKOVÁ, M., NOVOTNÁ, M.: Výtvarná výchova pro 6. a 7. roč. ZŠ a víceletá gymnázia. Praha: Fortuna 1997.
ISBN 80-7168-382-5.
KITZBERGEROVÁ. L.: Didaktika výtvarné výchovy. Praha: PedF UK 2014. ISBN 978-80-7290-667-3 elektronický text.
Last update: Mgr. Magdalena Novotná, Ph.D. (08.09.2021)
seminar
Last update: Mgr. Magdalena Novotná, Ph.D. (08.09.2021)
seminář, samostatná práce, praktická výuka, peerlearning-párová hot reflexe, komunikace s vyučující/m, sdílení zkušeností na domluvené komunikační platformě
V případě omezení prezenční výuky bude výuka vedena distanční formou přes aplikaci Microsoft Teams.
Requirements to the exam -
Last update: Mgr. Magdalena Novotná, Ph.D. (16.09.2022)
Credit:
1) study: M. Magidová, Wrong E
2) Regular classes at Strossmayerovo náměstí Primary School 3) Detailed documentation of lessons (pupil statements, artwork, documentation of the creative process, mind maps, etc.)
3) Reflective diary
4) Documentation shared on MS TEAMS
Last update: Mgr. Magdalena Novotná, Ph.D. (16.09.2022)
Formy kontroly předmětu: zápočet
Požadavky ke splnění:
1) prostudovat: M. Magidová, Wrong E
2) Pravidelná výuka ZŠ Strossmayerovo náměstí 3) Podrobná dokumentace hodin (výpovědi žáků, výtvarné práce, dokumentace procesu tvorby, myšlenkové mapy aj.)
3) Reflektivní deník
4) dokumentaci sdílet na MS TEAMS
Syllabus -
Last update: Mgr. Magdalena Novotná, Ph.D. (08.09.2021)
Key Words: * theoretical knowledge, experience, information, considering, plan, realization, reflection, interpretation, correction, presentation of results Theory: Application of theoretical knowledge to Art Education praktice and analysis its results. Practice: Observation of unit Art Education in primary school. Pedagogical experiments of students and their assesment. Public prezentation of result in school premises´.
Last update: Mgr. Magdalena Novotná, Ph.D. (08.09.2021)