|
|
|
||
Last update: PhDr. Pavla Nečasová, Ph.D. (05.09.2023)
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Last update: PhDr. Pavla Nečasová, Ph.D. (05.09.2023)
|
|
||
Last update: PhDr. Pavla Nečasová, Ph.D. (27.01.2023)
BIECHELE, M., PADRÓS, A. Didaktik der Landeskunde. Fernstudieneinheit 31. München: Goethe-Institut, Langenscheidt, 2003. ISBN 3-468-49643-5. BRIESEMEISTER, D. Landeskunde - Kulturkunde - Auslandskunde : Historischer Rückblick und terminologischer Überblick. In: Landeskunde im Fremdsprachenunterricht. Kultur und Kommunikation als didaktisches Konzept. München: Kösel Verlag, 1976, s. 138-157. ISBN 3-466-30125-4. BISCHOF, M., KESSLING, V., KRECHEL, R. et al. Landeskunde und Literaturdidaktik. Fernstudieneinheit 3. München: Goethe Institut, Langenscheidt, 1999. ISBN 3-468-49677-X. MACAIRE, D., HOSCH, W. Bilder in der Landeskunde. Fernstudieneinheit 11. München: Langenscheidt, 1996. ISBN 3-468-49660-5. HANSEN, M., ZUBER, B. Zwischen den Kulturen : Strategien für den Unterricht. Berlin und München: Langenscheidt, 1996. ISBN 3-468-49474-2. GÖTZE, L. Interkulturelles Lernen und "Interkulturelle Germanistik" - Konzepte und Probleme. In: Deutsch als Fremdsprache, 1992, Jg. 29, Heft 2 , s. 3-9. ISSN 0011-9741. GUDJONS, H. Handlungsorientiert lehren und lernen : Schüleraktivierung - Selbständigkeit - Projektarbeit. 3., neubearbeitete und erweiterte Aufl. Bad Heilbrunn/Obb.: Verlag Julius Klinkhardt, 1992. ISBN 3-7815-0694-0. NEČASOVÁ, P. Mezioborové aspekty výuky reálií a lingvoreálií v cizojazyčném vyučování. In: Multidiscilinární aspekty utváření komunikativní kompetence při výuce cizích jazyků. Praha: UK - Pedagogická fakulta, 2002, s. 38-42. ISBN 80-7290-076-5. NEČASOVÁ, P. Úloha reálií ve výuce cizím jazykům. In: Cizí jazyky, 2003-2004, roč. 47, č. 3., s 88 - 90. ISSN 1210-0811. WIERLACHER, A., BOGNER, A. Handbuch interkultureller Germanistik. Stuttgart: Verlag J.B. Metzler, 2003. ISBN 3-476-01955-1. |
|
||
Last update: PhDr. Pavla Nečasová, Ph.D. (27.01.2023)
Požadavky na ukončení předmětu: - aktivní účast na semináři - průběžné plnění úkolů Požadavky ke zkoušce: - studenti zpracují a obhajují projekt zaměřený na reálie německy mluvících zemí |
|
||
Last update: PhDr. Pavla Nečasová, Ph.D. (09.10.2023)
Pojem reálie a různé přístupy k pojetí tohoto oboru (11.10., 18.10.) Historie reálií v cizojazyčném vyučování (18.10.) Role reálií v současné výuce cizím jazykům - např. problematika stereotypů a předsudků (25.10.) Analýza učebnicových souborů z hlediska reálií - soubory kritérií (29.11.) Formování sociokulturní a interkulturní kompetence prostřednictvím činnostně orientovaného vyučování (6.12., 13.12.) Využití ICT ve výuce reálií (20.12.) Projekty k reáliím německy mluvících zemí (3.1.) |