Last update: PhDr. Gabriela Jahodová, Ph.D. (19.05.2019)
Acquiring specifically focused methodologies and phasical activities leading to the achievement of optimal physical, mental and motor development of impaired or weakened individual.
Last update: PhDr. Gabriela Jahodová, Ph.D. (19.05.2019)
Osvojení specificky zaměřených metodických postupů a pohybových aktivitch, vedoucích k dosažení optimálního
tělesného, duševního a pohybového rozvoje oslabeného jedince.
Literature - Czech
Last update: PhDr. Gabriela Jahodová, Ph.D. (19.05.2019)
Hošková, B., Matoušová, M. Kapitoly z didaktiky zdravotní tělesné výchovy. Praha, Karolinum, 1998. Pernicová, H. a kol. Zdravotní tělesná výchova. Praha: Fortuna, 1993. Kabelíková, K., Vávrová, M. Cvičení o obnovení a udržení svalové rovnováhy. Praha: Grada, 1997. Kyralová, M., Matoušová, M. Zdravotní tělesná výchova II. část - učební text. Praha: Onyx, 1995.
Hronzová, M. Vyrovnávací a kondiční cvičení. Praha: Karolinum: 2011.
Srdečný, V. Tělesná výchova zdravotně oslabených. Praha: SPN, 1977.
Syllabus -
Last update: Kateřina Esserová, DiS. (11.11.2018)
Types of impairments and theirinvolving into Health PE.Teaching principlesand methods, organizational forms of HPE.Correctivemeans andinfluencingmuscle imbalances.Pedagogical diagnostics, basicpathokinesiology,characteristic of functional formsof the motor system.
Last update: Kateřina Esserová, DiS. (11.11.2018)
Druhy oslabení a jejich zařazení do ZTV. Didaktické zásady a metody, organizační formy ZTV. Základní vyrovnávací prostředky, ovlivňování svalových dysbalancí. Pedagogická diagnostika, základy patofyziologie hybnosti, charakteristika funkčních forem hybného systému.
Course completion requirements - Czech
Last update: PhDr. Gabriela Jahodová, Ph.D. (19.05.2019)
Aktivní účast ve výuce a plnění aktuálního zadání je podmínkou udělení zápočtu.