|
|
|
||
Last update: Mgr. Ladislav Vomáčko, Ph.D. (13.10.2010)
|
|
||
Last update: Mgr. Ladislav Vomáčko, Ph.D. (13.10.2010)
Becker, P., Schirp,J. (Editors.) Other ways of learning. Marburg : bsj Marburg, 2008. Svatoš, V., Lebeda, P. Outdoor trénink pro manažery a firemní týmy. Praha: Grada, 2005. Becker, P. a kol. The next step. Adventure and outdoor activities for youth at risk in the transitiv from school to work. Marburg : bsj Marburg, 2005 Hofbauer, B. Děti a volný čas. Praha : Portál, 2004. Valenta, J. Učit se být. Kladno : Agentura Strom, 2003. Možný, I. Česká společnost. Praha : Portál, 2002. NEUMAN, J. a kol. Turistika a sporty v přírodě: přehled základních znalostí a dovedností pro výchovu v přírodě. Praha, Portál 2000,197 s. ISBN 80-7178-391-9 HIGGINS, P., NICOL, R.(editoři), Outdoor Education: Autentic Learnig in the Context of Landscapes.Vol.2, KISA, Sweden, 2002 pávková, J. a kol. Pedagogika volného času. 3.vyd. Praha:Portál,2002. PETTY, G. : Moderní vyučování. Praha : Portál, 2002. COOPER, G., Outdoors with young people. Dorset : Russel House Publishing Limidet, 1998, 145 s. Matoušek, O., Kroftová, A. Mládež a delikvence. Praha : Portál, 1998. SMÉKAL, V., VÁŽANSKÝ, M. : Základy pedagogiky volného času. Brno: Paido, 1995. PASCH, M.; GARDNER, T. G. : Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha:Portál, 1998 Holec, O. a kol. Instruktorský slabikář. Brno : PŠL, 1994. |
|
||
Last update: Mgr. Ladislav Vomáčko, Ph.D. (13.10.2010)
Prověrka znalostí z přednášené látky. Samostatná seminární práce a její obhajoba |
|
||
Last update: Mgr. Ladislav Vomáčko, Ph.D. (13.10.2010)
Přednášky 1.Výchova v přírodě jako samostatný vyučovací předmět (principy, zásady, metody). Naše i zahraniční projekty využívající aktivit v přírodě k učení a vzdělávání žáků a studentů. 2. Ovlivňování zdravého životního stylu. Aktivity v přírodě v mateřských školách - skandinávské zkušenosti. 3.Využití aplikací (sportů a aktivit v přírodě) na školách v přírodě, v blokové výuce a v tematicky zaměřených projektech. V podpoře mezipředmětových vztahů a v osobnostní a sociální výchově. Adaptační kurzy. 4. Přínosy aktivit v přírodě pro zdraví. Vazby na výchovu ke zdraví. Projekty a hnutí sledující zdatnost populace. 5. Dobrodružná terapie - specifické užití aktivit v přírodě. Charakteristika a současný rozvoj. Příklady programů. 6.Postavení aktivit v přírodě v programech pro zdravotně postižené. Nástin širokého pole užití. Zkušenosti z ČR i zahraničí. Souvislosti s kvalitou života. 7. Kineziologická analýza základních forem lokomoce. Využití v rehabilitaci i v pohybové a zdravotní výchově. 8. Dobrodružné aktivity a pobyt v přírodě v sociálních programech (antidrogový program, náprava výchovných problémů, překonávání kulturních odlišností atp.). 9. Outdoorový trénink. Různé přístupy. Rozvoj kompetencí manažérů. Stav v ČR i zahraničí. Semináře: 10.Vyhledávání a zpracování charakteristiky aplikačních a rozvojových programů využívajících aktivit v přírodě k učení, výchově rehabilitaci. 11. Ekologická centra a hnutí. Způsoby využívání aktivit a pobytu v přírodě. 12. Pobyt a aktivity v přírodě v organizacích aktivní turistiky (KČT, ATOM), v organizacích mládeže, sportovních organizacích (Sokol aj.). 13. Spolupráce na vytváření materiálních podmínek pro sporty a aktivity v přírodě pro nejširší populaci. Státní správa na různých úrovních, regiony, projekty a nadace, sponzorství. 14. Zpracování studie zaměřené na některou z možných aplikací aktivit v přírodě. |