Course Advancing Scientific Skills is focused on three key skills for successful academic/scientific career; 1)
publishing in professional peer-reviewed journals mainly in English language; 2) writing and submitting
competitive research grant proposal; 3) presentation of the student’s scientific work and ability to present it in front
of various types of the audience.
Last update: Mgr. Jarmila Andrlová (13.05.2020)
Studenti jsou vedeni k osvojení řady strategií, od nekritických odhadů, přes obecné pokyny, až po vědecky přísnější
strategie, které zahrnují použití důkazů z jejich vlastních experimentů a vědecké literatury. Studenti musí prokázat
proveditelnost experimentálních návrhů s pilotními údaji či primární literaturou; učí se kriticky porovnat
experimentální kontexty a konkrétní hodnoty dat při interpretaci svých experimentálních zjištění; výsledky své práce
publikovat a navrhovat implementační rámce do praxe.
Popis struktury předmětu / hl. témata:
1) Vědecké publikování:
kritické recenze vědeckých prací;
psaní článků (důraz na praktické aspekty a reálné okolnosti);
citace, reference, práce s databázemi (důraz na praktické aspekty);
plakáty, účast na konferenci;
2) Příprava grantových žádostí:
zvládnutí od přípravy po úspěšně zakončení a publikaci výsledků;
případové studie;
příprava skutečných žádostí a řešení skutečných projektů;
3) Prezentační dovednosti:
odborné prezentace a vystupování před publikem;
PR;
práce s masmédii;
práce se sociálními sítěmi.
Literature - Czech
Last update: Mgr. Tereza Jovbaková (19.05.2022)
Povinná:
Berkun, Scott. Confessions of a Public Speaker (1st ed). : Kindle Edition, 2010, s. ISBN 9780596806927.
Babor, T., F. et al. (eds.). Publishing Addiction Science : A Guide for the Perplexed (3rd eds.). London: Ubiquity Press, 2017, s. ISBN 9781911529088.
Oliver, Paul. The Student´s Guide to Research Ethics (2nd ed). London: Open University Press, 2010, s. ISBN 9780335240166.
Gemert-Pijnen, Lisette van Kelders, Saskia M. Hanneke, Kip Sanderman, Robbert (eds.). eHealth research, theory and development : a multi-disciplinary approach (1st ed). New York, NY: Routledge, 2018, s. ISBN 9781138230439.
Anderson, E. E., Corneli, A. 100 Questions (and Answers) About Research Ethics. Thousands Oaks, CA: Sage, 2018, s. ISBN 9781506348704.
Mitchell, Mark L. and Janina M. Jolley. Research design explained, 8th ed. : Wadsworth Publishing Co, 2013, s. ISBN 978-1133049838.
Walker, E.; Hernandez, A. V.; Kattan, M. W.. Meta-analysis: Its strengths and limitations.. In Cleveland Clinic Journal of Medicine, 75(6). (2008): 431-439.
Yin, R. K. Case Study Research: Design and Methods, (5th ed.). Thousands Oaks, CA: Sage, 2014, s. ISBN 978-1-4522-4256-9.
Babor, Thomas F., Rush, Brian, Tremblay, Joël. Needs-Based Planning for Substance Use Treatment Systems: Progress, Prospects, and the Search for a New Perspective. In Journal of Studies on Alcohol and Drugs. (2019): 154-160.
Hendricson, William. (2010). Grant Writing Manual (Writing Reviewer-Friendly Grant Applications). 10.13140/RG.2.2.34150.11849.