|
|
|
||
Last update: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D. (27.11.2012)
|
|
||
Last update: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D. (27.11.2012)
· Studijní materiály předmětů Informační výchova a didaktika informační výchovy I. a Informační výchova a didaktika informační výchovy II. · BRDIČKA, B. Role internetu ve vzdělávání. AISIS, Kladno 2003, ISBN 80-239-0106-0, http://it.pedf.cuni.cz/~bobr/role/. · Portál RVP.cz - především jeho modul Učitelský spomocník (http://spomocnik.rvp.cz/) · Zdroje Internetu odkazované ze stránek kurzu (např. v Edmodo) · Materiály a soubory předávané v průběhu semestru - především aktuální v kurzu používaná prezentace přednášejícího pod názvem Vzdělávací technologie 21. století umístěná na Slideshare (http://www.slideshare.net/bobr/) |
|
||
Last update: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D. (27.11.2012)
1. tematický celek Didaktické aspekty současného vývoje technologií · Vývoj didaktických teorií (behaviorismus, kognitivismus, konstruktivismus, konektivismus) · Implementace technologií jako inovační proces na úrovni učitele, školy a státu · 3 úrovně technologického determinismu · Rozšířený model funkční gramotnosti, kompetence, standardy pro žáky a učitele, ověřování dosažení standardů · Model TPCK a jeho implementace v praxi 2. tematický celek Od školy 1.0 ke škole 2.0 · Od Webu 1.0 k Webu 2.0 (rozdíly mezi webem 1.0 a 2.0, příklady z praxe, blog, podcast, video-konference, webináře, víceuživatelská prostředí, výukové hry · Síťová generace (vlastnosti, vliv na výukové metody) · Technologické souvislosti psychodidaktických koncepcí behaviorismu, kognitivismu a konstruktivismu · Konektivismus a osobní vzdělávací prostředí podle Siemense a Downese · Vzdělávání v mracích, důsledky vybavení 1:1 · Proměny vzdělávacího prostředí (formální, neformální, informální) 3. tematický celek Technologie v neformálním a informálním vzdělávacím prostředí · Instruktivní a konstruktivní přístup podle Paperta · Převrácená třída (Khan Academy) · Projektová výuka (vyprávění digitálních příběhů) · Příklady úspěšných projektů (eTwinning, eLearning Awards) · eLearning ve virtuálním vzdělávacím prostředí · Problematika sdílení, remixu a právní souvislosti (Creative Commons) · Volně dostupné výukové zdroje a kurzy · Analýza formálních a neformálních výukových výsledků (Learning Analytics, badges)
4. tematický celek Sociální sítě ve výuce · Příklady soc. sítí (Facebook, Twitter, Google+ ad.) · Problematika bezpečnosti v online prostředí · Upravená Bloomova taxonomie podle Kanterové · Od kolaborace ke kooperaci podle Jarche · Učitel v prostředí sociálních sítí (vícenásobná osobnost podle Turke, rezident/návštěvník podle Whita, vztah k žákům) · Kontrola vlastní digitální stopy, vědomé budování virtuální online přítomnosti v roli učitele Technologiemi vyvolávané vize změn školského systému - zdokonalování, reforma, transformace, disrupce |