Last update: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (06.09.2022)
The course consists of two parts. In the first part, the students plan and later realize their internships in a selected educational institution. They use the theoretical findings they learned about in their previous study. They make a portfolio that describes targets of their internship, introduces the institution and compares it to similar institutions abroad. In the second phase, both teachers and the students themselves give critical assessment of individual students based on the portfolio presentation and form recommendations for further educational work.
Last update: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (04.10.2022)
Předmět studenty seznamuje s různými vzdělávacími institucemi. Následně studenti realizují svou praxi ve vybraném zařízení zaměřeném na výchovu a vzdělávání. Vycházejí při tom z teoretických poznatků získaných během předchozího studia a dosavadních zkušeností. Realizují samostatné výstupy, které jsou reflektovány. Zpracovávají portfolio obsahující cíle jejich praxe, popis instituce a podrobný popis a reflexi jejich pedagogické činnosti.
Aim of the course -
Last update: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (06.09.2022)
Students use existing knowledge and skills to realize their own teaching, during the observational part of practice at school records and analyzes educational and educational situations, suggests alternative ways of dealing with practical situations, records everything in a portfolio that is reflected.
Last update: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (06.09.2022)
Cíl: Studující využije dosavadních poznatků a dovedností k realizaci vlastní výuky, v průběhu observační části praxe ve škole zaznamená a analyzuje vzdělávací a výchovné situace, navrhuje alternativní způsoby řešení praktických situací, vše zaznamenává do portfolia, které je reflektováno.
Descriptors - Czech
Last update: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. (11.09.2023)
Předmět má 4 kredity dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 106 hodinám. Doba očekávané přípravy na 1 hodinu praxe 40 minut, samostudium literatury (za celý semestr) 10 hodin, práce se studijními materiály (za celý semestr) 9 hodin, plnění průběžných úkolů (za celý semestr) 20 hodin. Seminární práce 11 hodin, příprava na zápočet 3 hodiny.
Literature - Czech
Last update: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (14.09.2019)
ČAPEK, R. (2001). Pedagogická praxe pro studenty : (od hospitace k souvislé praxi). Hradec Králové: Gaudeamus.
NELEŠOVSKÁ, A., SVOBODOVÁ, J. (2000). Pedagogická praxe: praktická příručka určená studentům prezenčního studia oboru učitelství pro 1. st. ZŠ. Olomouc: Univerzita Palackého.
PODLAHOVÁ, L. (1998). Pedagogická praxe: (průvodce pro současné studenty a budoucí učitele). Olomouc: Univerzita Palackého.
Last update: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (06.09.2022)
To obtain the credit, the student submits a structured text according to the instruction of the teacher (this includes the school's confirmation of the practice). The content of this text and its various tasks are presented to the students in the introductory seminar. Before starting the practice, he undergoes compulsory training of students before the practice. The student has a total of 3 attempts to get the credit, 1 regular and 2 corrective.
Last update: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (04.10.2022)
Student k získání zápočtu splní praxi v požadovaném rozsahu a odevzdává strukturovaně zpracovaný text dle pokynů vyučující (jeho součástí je i potvrzení školy o realizované praxi). S obsahem tohoto textu a jeho jednotlivými úkoly jsou studenti seznámeni na úvodním semináři. Před zahájením praxe absolvuje povinné proškolení studentů před praxemi. V závěrečném reflektivním semináři prezentuje výstupy z praxe.
Syllabus -
Last update: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (06.09.2022)
Preparation for internship - choice of institution, setting goals and internship schedule
Conducting Internship - length of internship at the chosen institution: min. 20 hours, making portfolios
Analysis of internship - presentation of students' portfolios at seminars, analysis of students' educational performance, formulating recommendations for further educational work
Last update: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (06.09.2022)
1. Příprava na praxi – výběr instituce, stanovování cílů a časového plánu - příklady institucí: základní školy, střední školy (priorita je výuka předmětu pedagogika). Volnočasová zařízení, DDM, dětské domovy, diagnostické ústavy, instituce pro vzdělávání dospělých, pedagogicko-psychologické poradny, atd. v případě nemožnosti vyučovat daný předmět. 2. Konání praxe - rozsah praxe na vybrané instituci: min. 20 hodin, zpracovávání portfolií. 3. Rozbor praxe - prezentace aktivit studentů na závěrečné reflexi, rozbor pedagogické činnosti studentů, doporučení pro další pedagogickou praxi.
Learning resources - Czech
Last update: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (06.09.2022)