prefer medical statement course can be enrolled in outside the study plan enabled for web enrollment priority enrollment if the course is part of the study plan
The course focuses on honing rhetorical skills during the organization of training sessions. The core of the course
lies in numerous didactic outputs that are reflected upon by colleagues. Significant attention is devoted to
communication and negotiation techniques. Students concurrently refine techniques related to the specialization
of their peers and discuss the implications for their own specialization.
Last update: PhDr. Adam Zdobinský (13.11.2023)
Předmět je zaměřen na tříbení rétorických dovedností během organizace tréninkové jednotky. Těžištěm předmětu
je množství didaktických výstupů, které jsou reflektovány kolegy. Výrazná pozornost je věnována komunikačním a
vyjednávacím technikám. Studenti se zároveň zdokonalují v technikách specializace svých kolegů a diskutují
přesah do své specializace.
Aim of the course -
Last update: PhDr. Adam Zdobinský (13.11.2023)
The student can propose several solutions to disciplinary issues arising within a training unit.
Regardless of their specialization, the student can demonstrate techniques from various combat sports.
The student can create and vary numerous combat sports-related games extracted from different sports.
Last update: PhDr. Adam Zdobinský (13.11.2023)
Student je schopen navrhnout několik řešení kázeňských problémů vzniknuvších v rámci tréninkové jednotky.
Student je schopen, bez ohledu na svojí specializace, demonstrovat techniky několika úpolových sportů.
Student je schopen vymyslet a variovat mnoho úpolových her extrahovaných z různých sportů.
Course completion requirements -
Last update: PhDr. Adam Zdobinský (13.11.2023)
Given that participants in the specialization have diverse backgrounds, it is necessary to adapt the content of the course from year to year. Coordination of didactic outputs also occurs within the subjects, increasing the demand for flexible communication via email (and other online platforms). Non-responsive communication may be a reason for not granting credit.
Cognitively active participation in classes.
Completion of partial tasks.
Examination - the scope is provided during the semester.
For students intending to write their final thesis in KGUS, active participation in the Monday seminar for final theses is strongly recommended, where students' work is discussed across different years.
Last update: PhDr. Adam Zdobinský (13.11.2023)
1) Vzhledem k faktu, že účastníci specializace jsou velmi rozmanitého zaměření, je třeba náplň předmětu obsahově přizpůsobovat rok od roku. Rovněž v rámci předmětů dochází ke koordinaci didaktických výstupů. Tím se zvyšuje nárok na flexibilní mailovou (a jinou online) komunikaci. Nereagování na komunikaci může být důvodem k neudělení zápočtu.
2) Kognitivně aktivní účast na lekcích.
3) Plnění dílčích úkolů.
4) Zkouška - okruhy jsou poskytnuty během semestru.
5) Pro studenty, kteří mají v úmyslu psát závěrečnou práci na KGUS je důrazně doporučená účast na pondělním semináři k závěrečným pracím, kde se konzultují práce studentů napříč ročníky.
Literature -
Last update: PhDr. Adam Zdobinský (13.11.2023)
HAFF, G. G., TRIPLETT, T. N. Essentials of strength training and conditioning. Champaign, IL: Human Kinetics, 2016. ISBN 978-1-4925-0162-6.
BOMPA, T. O., BUZZICHELLI, C. A. Periodization: Theory and methodology of training. Champaign, IL: Human Kinetics, 2019. ISBN 978-1-4925-4480-7.
REGULI, Z. Úpolové sporty. Brno: MU FSpS 2005. ISBN 80-210-3700-8.
PAVELKA, R., REINDERS, A. Kondiční trénink pro bojové sporty: rozvoj speciální síly. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-5416-1.
JEBAVÝ, R., HOJKA, V., KAPLAN, A. Kondiční trénink ve sportovních hrách: na příkladu fotbalu, ledního hokeje a basketbalu. Praha: GRADA Publishing, a.s., 2017. ISBN 978-80-247-4072-0.
GRASGRUBER, P., CACEK, J. Sportovní geny. Computer P., 2008. ISBN 978-80-251-1873-3.
PAVELKA, R., STICH, J. Sebeobrana. Praha: Ikar, 2015. ISBN 978-80-249-2800-5
Last update: PhDr. Adam Zdobinský (13.11.2023)
HAFF, G. G., TRIPLETT, T. N. Essentials of strength training and conditioning. Champaign, IL: Human Kinetics, 2016. ISBN 978-1-4925-0162-6.
BOMPA, T. O., BUZZICHELLI, C. A. Periodization: Theory and methodology of training. Champaign, IL: Human Kinetics, 2019. ISBN 978-1-4925-4480-7.
REGULI, Z. Úpolové sporty. Brno: MU FSpS 2005. ISBN 80-210-3700-8.
PAVELKA, R., REINDERS, A. Kondiční trénink pro bojové sporty: rozvoj speciální síly. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-5416-1.
JEBAVÝ, R., HOJKA, V., KAPLAN, A. Kondiční trénink ve sportovních hrách: na příkladu fotbalu, ledního hokeje a basketbalu. Praha: GRADA Publishing, a.s., 2017. ISBN 978-80-247-4072-0.
GRASGRUBER, P., CACEK, J. Sportovní geny. Computer P., 2008. ISBN 978-80-251-1873-3.
PAVELKA, R., STICH, J. Sebeobrana. Praha: Ikar, 2015. ISBN 978-80-249-2800-5
Requirements to the exam -
Last update: PhDr. Adam Zdobinský (13.11.2023)
Oral Exam Topics: Selection from State Exam Questions (specifically TVS and TRE)
Last update: PhDr. Adam Zdobinský (13.11.2023)
Okruhy ústní zkoušky: výběr ze státnicových otázek (zvlášť TVS a TRE)