|
|
|
||
Last update: PhDr. Jana Slezáková, Ph.D. (22.02.2024)
|
|
||
Last update: PhDr. Jana Slezáková, Ph.D. (22.02.2024)
Systemizovat a doplnit dosavadní poznatky matematiky a didaktiky matematiky. Rozvíjet schopnost sebevzdělávání budoucího učitele na základě vlastních pedagogických zkušeností. |
|
||
Last update: PhDr. Jana Slezáková, Ph.D. (22.02.2024)
Materiály jsou v příslušném kurzu Moodle. Předpokládané časové zatížení studentů je celkem 96 h: přímá výuka: seminář 2 h týdně, celkem 24 h, praxe 1 h týdně, celkem 12 h písemné přípravy k tématům probíraným na seminářích 1 h týdně, celkem 12 h písemné přípravy na praxi 1 h týdně, celkem 12 h čtení odborné literatury 12 h zpracování průběžných úkolů - 24 h V případě, že semináře přejdou do online formy, tak zde budou uvedeny odkazy na distanční výuku. |
|
||
Last update: PhDr. Jana Slezáková, Ph.D. (22.02.2024)
Hejný, M. Vyučování matematice orientované na budování schémat: Aritmetika 1. st. ZŠ. Praha: PedF UK, 2014 Jirotková, D. Cesty ke zkvalitňování výuky geometrie. Praha: PedF UK, 2010 Hejný, M., Kuřina, F.: Dítě, škola a matematika. Konstruktivistické přístupy k vyučování. Praha: Portál, 2009 Hejný, M. a kol Učebnice matematiky pro 1.-5. roč. ZŠ + Příručka učitele. Praha: H-mat, o.p.s., 2018-2022 Vondrová, N. Matematická slovní úloha - Mezi matematikou, jazykem a psychologií. Karolinum, 2019. Další články a odkazy na literaturu budou vkládány do LMS Moodle - kurz Didaktika matematiky I.-III. |
|
||
Last update: PhDr. Jana Slezáková, Ph.D. (22.02.2024)
Nejdůležitější metodou výuky je individuální nebo skupinové řešení problémů a diskuse nad didaktickými a matematickými jevy, jejich reflexe propojující praxi s teorií. |
|
||
Last update: PhDr. Jana Slezáková, Ph.D. (25.02.2024)
Požadavky k zápočtu a zkoušce K zápočtu: a) z praxe Podmínky pro praxi budou specifikovat vedoucí jednotlivých skupin na základě konkrétních možností školy, kde praxe probíhá. 100procentní účast na praxích (tj. 6 setkání) Každou absenci je třeba nahradit po dohodě s vedoucím praxe. Student je povinen realizovat aspoň jednu vyučovací hodinu, v dostatečném předstihu odevzdat přípravu na hodinu (požadavky na přípravu student najde v Moodlu) a následně reflexi po odučené hodině. Student komentuje každou přípravu. b) k semináři aktivní účast Studenti vypracovávají otázky předem vypsané k tématu semináře. Tento materiál studenti zakládají do portfolia. Vypracování závěrečného testu na aspoň 60 procent Ke zkoušce: Termíny na zkoušku budou vypsány v SISu. Na výsledné známce se bude podílet: 20 % prezentace dodaných materiálů z praxe a úkolů 40 % závěrečný test 40 % ústní zkouška z okruhů, které student dostane na konci semestru |
|
||
Last update: PhDr. Štěpán Ročák (23.02.2024)
Obsah kurzu: Klíčová slova a úlohy k níže uvedeným tématům budou průběžně vyhledávány v RVP ZV a v různých učebnicových řadách matematiky pro 1. stupeň ZŠ. 1. týden výuky: 2D míra: Budování pojmu obvod a obsah 2. týden výuky: 3D míra a rozvoj prostorové představivosti 3. týden výuky: Relace: kolmost, rovnoběžnost. Úhly 4. týden výuky: Geometrické konstrukce 5. týden výuky: Číslo jako veličina, převody jednotek 6. týden výuky: Rovnice a jejich propedeutika 7. týden výuky: Závislosti, funkční myšlení 8. týden výuky: Kombinatorika a pravděpodobnost 9. týden výuky: Práce s daty: tabulka jako nástroj pro evidenci. Práce s grafy. Třídění, klasifikace, hierarchizace, schématizace 10. týden výuky: Finanční gramotnost a matematická gramotnost Každý z uvedených tématických celků bude úzce propojen s existujícími pedagogickými zkušenostmi studentů (předmět Asistentská praxe k oborovým didaktikám), které mají zaznamenány ve svých portfoliích. Materiály k obsahu kurzu jsou dostupné a budou postupně doplňovány v LMS Moodle.
|