Ve výuce se studenti seznámí se základními pojmy pedagogiky volného času, budou analyzovat výchovné aspekty
volnočasových aktivit v rozvoji osobnosti dítěte a dospívajícího, výchovné aspekty životního stylu. Zaměří se
zejména na sociální dimenzi volného času a na jeho náplň. Další část výuky bude orientována na získání přehledu
možného působení pedagoga volného času a na formování jeho osobnostních předpokladů.
Literature - Czech
Last update: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (07.06.2012)
Pávková, J., Hájek, J., Hofbauer, B., Hrdličková, V., Pavlíková, A. Pedagogika volného času: teorie, praxe a perspektivy mimoškolní výchovy a zařízení volného času. 3. aktualizované vydání. Praha: Portál, 2002
Literatura k distančnímu studiu:
HÁJEK, B., HOFBANER, B., PÁVKOVÁ, J. Pedagogika volného času. Texty pro distanční studium. Praha : UK - Ped.fak,. 2003. ISBN 80-7290-128-1.
Syllabus - Czech
Last update: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (07.06.2012)
východiska, souvislosti a perspektivy pedagogiky volného času;
pedagogika volného času jako vědní obor, základní pojmy pedagogiky volného času;
prostředí a účastníci volnočasových aktivit;
rysy a tendence výchovného zhodnocování volného času;
výchova ve volném čase;
funkce, cíle, podmínky, prostředky, principy výchovy ve volném čase;