course can be enrolled in outside the study plan enabled for web enrollment priority enrollment if the course is part of the study plan you can enroll for the course in winter and in summer semester
Short subject annotation:
The course is particularly orientated on the development of practical skills in the framework of educational and
psychological part of teacher training as well as on increasing students' motivation to the teaching profession. The aim is to
strengthen the orientation of teacher training on experience and activity.
Last update: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (31.03.2009)
1. Rozvoj klíčových didaktických dovedností studenta učitelství.
2. Rozvoj schopnosti studenta diagnostikovat vlastní pedagogickou činnost.
3. Rozvoj sebereflektivních schopností studenta.
4. Uvést studující do pochopení podstaty a významu cílené spolupráce s fakultním učitelem v průběhu pedagogické praxe.
Obsah kurzu
Teoretická část
1. Učitel, učitelská profese.
2. Didaktické dovednosti učitele, dovednostní struktura začínajícího učitele - studenta učitelství.
3. Soudobé teorie vzdělávaní s důrazem na pedagogicke strategie učitelů.
4. Pedagogická komunikace s důrazem na rozvíjení komunikativních dovedností.
Praktická část
1. Mikrovyučování zaměřené na rozvoj didaktických dovedností studenta učitelství.
2. Sebereflexe studenta, jeho sebepojetí vzhledem k nárokům pedagogické praxe (zaměřeno zvláště na didaktické
dovednosti).
3. Pedagogicke výstupy na fakultních školách s následnými rozbory za účasti fakultních učitelů.
Témata kursu je možné doplnit a rozšířit podle zájmu studentů např. o téma Metodologie práce studenta na fakultní škole,
Možnosti využití některých diagnostických metod při pedagogické praxi.