|
|
|
||
Last update: Mgr. Jakub Šiler (03.02.2020)
Na pracovním trhu vnikají nové role Analytiků digitálního obsahu, kteří se stávají nedílnou součástní produkčních týmů a spolupodílejí se na rozhodnutích, jakým směrem se má nově produkovaný obsah ubírat. Důležité však je, aby si analytici s obsahovým týmem vzájemně rozuměli. Z tohoto důvodu kurz propojuje studenty Katedry produkce FAMU a Katedry sociologie Filozofické fakulty Univerzity Karlovy, kteří utvoří během akademického roku pracovní skupiny. Některé specificky zaměřené přednášky však budou probíhat pro studenty obou kateder odděleně. Kurz se vyučuje 1x za 14 dní po dobu 3 hodin, kdy první část je většinou věnována přednášce a druhá cvičení. Během akademického roku vytvoříte ve skupinách koncept pořadu pro libovolnou českou internetovou televizi, který v závěru akademického roku osobně odprezentujete. The practical two-semester course focuses on the use of data in audiovisual production. At a time when the market is dominated by companies such as Netflix, which is well-known for its high data usage, other content producers need to quickly adapt to the dynamically changing environment and the new demands of the viewers. In addition to the intuition and content producers' own experience, data analysis plays an irreplaceable role. New roles of Digital Content Analysts are emerging in the labor market, becoming part of production teams and participating in decisions on the direction in which new content is to be produced. However, analysts and the content team must understand each other. For this reason, the course connects students of the Department of Production, FAMU and the Department of Sociology, Faculty of Arts, Charles University. |
|
||
Last update: Mgr. Eva Richter, Ph.D. (23.09.2019)
Požadavky pro zápočet - 1. semestr Požadavky pro zápočet - 2. semestr |
|
||
Last update: Mgr. Jakub Šiler (30.09.2020)
Metody výuky Realizace kursu v případě Distanční výuky Výuka bude probíhat on-line dle rozvrhu zveřejněného na stánkách Katedry sociologie Platforma on-line výuky: Google Meet (není třeba instalovat, platí stále stejný odkaz viz níže) Studijní materiály: Google Drive: https://drive.google.com/drive/folders/1g7DHtSQXZJkpVMAu7HZcjTR6vHH2BQPS?usp=sharing
Podmínky splnění: místo závěrečného testu proběhne 15minutový online pohovor po trojicích studentů
Tematické okruhy kurzu (pořadí jednotlivých přednášek se může měnit v závislosti na aktuálních potřebách) 2. semestr Doporučená literatura a studijní materiály: KAUSHIK, Avinash. Webová analytika 2.0: kompletní průvodce analýzami návštěvnosti. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-2964-7. BULYGO, Zach. How Netflix Uses Analytics To Select Movies, Create Content, and Make Multimillion Dollar Decisions. Neilpatel [online]. [cit. 2019-09-16]. Dostupné z: https://neilpatel.com/blog/how-netflix-uses-analytics/ WERNICKE, Sebastian. How to use data to make a hit TV show. In: TED: Ideas worth spreading [online]. Cambridge, červen 2015 [cit. 2019-09-16]. Dostupné z: https://www.ted.com/talks/sebastian_wernicke_how_to_use_data_to_make_a_hit_tv_show DISMAN, Miroslav. Jak se vyrábí sociologická znalost: příručka pro uživatele. 3. vyd. Praha: Karolinum, 2000. ISBN 978-80-246-0139-7. KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum: nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. Praha: Grada, 2006. Expert (Grada). ISBN 80-247-0966-X.
|