|
|
|
||
Last update: Bc. Klára Foglarová (03.04.2020)
účast vyloučena. Jako povinně volitelný může být zapsán pouze studentům navazujícího magisterského studia. Inovace předmětu byla podpořena projektem Modernizace bakalářského programu Informační studia a knihovnictví na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze. Registrační číslo: CZ.2.17/3.1.00/36231 Projekt Operačního programu Praha Adaptabilita, Prioritní osa OP: Modernizace počátečního vzdělávání 3 |
|
||
Last update: Mgr. Nina Wanča, Ph.D. (05.10.2023)
Hlavním cílem předmětu je realizace konkrétního projektu řešící informačně-knihovnický problém. Každoročně jsou vypisovány zajímavé projekty z reálných institucí. Studenti pracují v různě velkých týmech, čímž si nacvičí týmovou spolupráci. Součástí projektu je i dodržování harmonogramu, nácvik práce s časem, rozdělení rolí v týmu, komunikace s vedoucím a s externím zadavatelem. Vzdělávací cíle:
|
|
||
Last update: Mgr. Nina Wanča, Ph.D. (21.12.2023)
Přítomnost na úvodní hodině, kde budou prezentovány projekty a prostudování nabídky projektů předem, je nutná. Úvodní setkání proběhne v pátek 6. 10. 2023 od 9.10-10.45 v m. č. H303, Hybernská 3)
Výběr tématu Během úvodní hodiny budou prezentovány projekty. Vaším úkolem je zformovat týmy, vybrat si 3 projekty tak, že první projekt bude nejvíce preferován, druhé dva méně. Počet řešitelů je uveden u každého týmu a nejde překročit. Za tým sepíšete krátký motivační dopis k nejvíce preferovanému projektu. Druhé dva projekty jen uvedete. V motivačním dopise o max. délce 150-170 slov představíte tým, shrnete důvody, proč vás projekt zaujal a jaké máte předpoklady k plnění daného projektu, vysvětlíte, kdo má jaké předpoklady. Do 20.00 ve středu 11. 10. 2023 zašlete motivační dopis garantovi předmětu (nina.wancova@ff.cuni.cz).
Přidělení projektu Během čtvrtka 12. 10. 2023 budou definitivně rozděleny týmy k jednotlivým projektům. Definitivní rozdělení projektůje na vyučujícím - v případě, že bude více zájemců o jeden projekt, rozhodne kvalita motivačního dopisu. Po přidělení projektu se obratem ozvěte vedoucímu a zadavateli a domluvte si setkání, na kterém si vyjasníte cíle, řešení projektu, harmonogram a první kroky. Tato fáze je klíčová. Pro každý projekt jsou specifikovány plánované výstupy projektu. Konkrétní postup pro vypracování pravidelně konzultujte s vedoucím týmu.
Workshop na týmovou práci V pátek 13. října 2023 od 9.00-11.35 se uskuteční povinný workshop pro přípravu týmové práce, práci na harmonogramu projektu. Cílem tohoto setkání je nastavit spolupráci v týmu a rozdělení rolí. Setkání proběhne v m. č. H303, Hybernská 3) Komunikace s vedoucím týmu a garantem projektu Každý tým vybere jednoho člena, který bude vyřizovat komunikaci s vyučujícím, konzultantem i vedoucím týmu.
Závazné termíny pro všechny:
Odevzdání projektu Odevzdáváte hlavní materiál (a), poster nebo propagační video (b) a 4 fotografie (c). Každý projekt má nějaký cíl a je potřeba vytvořit materiál, který předáte zadavateli, aby s ním mohl nějak nakládat. Tento dokument může vypadat různě a záleží, co je obsahem a cílem projektu. Jeho podobu konzultujte s vedoucím a garantkou předmětu na konzultaci. Pokud je cílem vytvořit videa, odevzdáváte videa a jen stručný popis projektu. Pokud děláte výzkum, odevzdáváte výzkumnou zprávu atd. Hlavní materiál:
Projekty pro ZS 2023/24 1. UX testování aplikace Tap2Understand Udělení zápočtu Zápočet získáte po odevzdání projektu po té, co vedoucí týmu potvrdáí splění a odevzdáte všechny materiály. Problémy s vypracováním proujektů můžete vždy kozultovat s garantem či vedoucím. POZOR: Nebude-li projekt odevzdán do konce výuky v LS, bude třeba opakovat předmět. |