|
|
|
||
Last update: Mgr. Tomáš Samek, M.A., Ph.D. (06.11.2021)
|
|
||
Last update: Mgr. Tomáš Samek, M.A., Ph.D. (31.01.2021)
Cílem předmětu je, aby si studující osvojili znalosti a dovednosti uvedené v anotaci. |
|
||
Last update: Mgr. Zbyněk Zicha, Ph.D. (03.02.2022)
A) Zaměřeno na mediální výchovu (T. Samek): Online výuka v MS Teams - pro připojení stačí, když kliknete na tento odkaz:
B) Zaměřeno na filosofii, transdisciplinaritu a práci s textem (Z. Zicha): Kurz využívá dvou platforem digitální výuky: Moodle UK 1 a MS Teams. Adresa pro synchronní distanční výuku v MS Teams pro dobu, kdy z epidemiologických důvodů není možná výuka prezenční: https://1url.cz/@VOzD_didaktika_filosofie Kód připojení k teamu v MS Teams bude oznámen na seminářích. Adresa kurzu na Moodle UK 1: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=6182 (Heslo pro zápis sama sebe obdrží studující na prvním semináři či korespondenčně.) |
|
||
Last update: Mgr. Tomáš Samek, M.A., Ph.D. (06.11.2021)
A) Zaměřeno na mediální výchovu (T. Samek): Literatura bude součástí sylabu, který studující obdrží na začátku výuky.
B) Zaměřeno na filosofii, transdisciplinaritu a práci s textem (Z. Zicha): Základní literatura: KVĚTOŇOVÁ, Lea, NĚMEC. Zbyněk, PELCOVÁ, Naděžda, ZICHA, Zbyněk. Lze vychovávat k úctě a sebeúctě? Studia didactica II. Praha: Univerzita Karlova 2020. ISBN 9788076031869. KUTHAN, R., PELCOVÁ, N., ZICHA, Z. (ed) Kapitoly z didaktiky filosofie, etiky a společenských věd. Studia didactica I. Praha: Univerzita Karlova 2018. ISBN 978-80-7290-981-0. ŠEBESTOVÁ, Petra. Proč a jak učit filosofii na středních školách? Antologie textů z německé didaktiky filosofie. Praha: Univerzita Karlova, Filozofická fakulta. ISBN 978-80-7308-733-3. TLAPA, Tomáš. Cvičebnice k rozvoji filosofického myšlení pro střední školy / Tomáš Tlapa, Pavel Smetana a kol. 2020. ISBN 9788076031524.
Doporučená literatura: SLAVÍK, Jan et al. Transdisciplinární didaktika: o učitelském sdílení znalostí a zvyšování kvality výuky napříč obory. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, 2017. 455 stran. Syntézy výzkumu vzdělávání; svazek 3. ISBN 978-80-210-8568-8. TOMEČEK, Slavoj. Metodika výuky základů společenských věd na středních školách z pohledu pedagogické praxe - náměty pro začínajícího učitele. 1. vyd. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2009. 113 s. ISBN 978-80-7368-880-6. KOŤA, Jaroslav et al. Základy společenských věd: pro učitele učitelů - studenty pedagogických fakult, pro učitele středních škol a jejich žáky. I. díl, Péče o duši (O osobní identitu). 2. vyd. Praha: Eurolex Bohemia, 2004. 190 s. ISBN 80-86861-30-9. JIRÁSKOVÁ, V. Základy společenských věd : pro učitele učitelů - studenty pedagogických fakult, pro učitele středních škol a jejich žáky. Díl 2, Péče o obec (o polis). Praha : Eurolex Bohemia, 2004, 2004. ISBN: 80-86861-29-5. PELCOVÁ, Naděžda et al. Základy společenských věd: pro učitele učitelů - studenty pedagogických fakult, pro učitele středních škol a jejich žáky. Díl 3, Péče o jazyk a komunikaci: (péče o logos jako smysluplnou řeč). 2. vyd. Praha: Eurolex Bohemia, 2004. 289 s. ISBN 80-86861-28-7. PELCOVÁ, Naděžda a Ilona SEMRÁDOVÁ. Fenomén výchovy a učitelská etika povolání. Praha: Karolinum, 2014. ISBN 978-80-246-2636-9. NOVOTNÝ, Zdeněk. Jak (se) učit filosofii: [alternativní učebnice pro gymnázia]. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2004. ISBN 80-7182-179-9. Komplexnější seznam literatury obdrží studenti v průběhu výuky.
Online: Journal of Didactics of Philosophy (Swiss portal for philosophy): https://www.philosophie.ch Paideia (el. časopis UK pro filosofii a výchovu): https://ojs.cuni.cz/paideia/issue/view/154
|
|
||
Last update: Mgr. Tomáš Samek, M.A., Ph.D. (07.02.2021)
A) Zaměřeno na mediální výchovu (T. Samek):
Náhradní plnění V případě nesplnění uvedených podmínek studující, pokud bude chtít získat atestaci, bude muset navíc napsat seminární práci těchto parametrů: o 5 normostran textu – tj. minimálně 9 000 znaků včetně mezer o korektně používaný citační a poznámkový aparát s jednotným standardem odkazů na literaturu a na prameny a s odpovídajícím seznamem použité literatury a pramenů o práce musí být odevzdána do konce výuky v semestru
Viz Podmínky zakončení předmětu. |
|
||
Last update: Mgr. Tomáš Samek, M.A., Ph.D. (06.11.2021)
A) Mediální výchova:
Podrobný sylabus, přístupný všem registrovaným studentům včetně těch, kteří mají předmět zapsaný pouze předběžně, je v rubrice Soubory. B) Fiosofie, transdisciplinarita a práce s textem:
|
|
||
Last update: Mgr. Tomáš Samek, M.A., Ph.D. (01.02.2021)
Výhodou pro uplatnění se v semináři A zaměřeném na mediální výchovu je pasivní znalost angličtiny; není však nezbytnou podmínkou absolvování semináře. Výhodou pro uplatnění se v semináři B zaměřeném na didaktiku filosofie je pasivní znalost angličtiny či němčiny. |
|
||
Last update: Mgr. Tomáš Samek, M.A., Ph.D. (07.02.2021)
A) Zaměřeno na mediální výchovu (T. Samek):
Náhradní plnění V případě nesplnění uvedených podmínek studující, pokud bude chtít získat atestaci, bude muset navíc napsat seminární práci těchto parametrů: o 5 normostran textu – tj. minimálně 9 000 znaků včetně mezer o korektně používaný citační a poznámkový aparát s jednotným standardem odkazů na literaturu a na prameny a s odpovídajícím seznamem použité literatury a pramenů o práce musí být odevzdána do konce výuky v semestru
B) Zaměřeno na filosofii, transdisciplinaritu a práci s textem (Z. Zicha):
|