Last update: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (18.09.2020)
The course is focused on the basic principles of financing sports clubs, sports club management in terms of leadership, focusing on target groups of customers, sports club product offerings, sponsorship and building club identity and brand image. Emphasis is placed on practical examples and demonstrations of different approaches and concepts of selected sports clubs from different sports. The given areas are focused not only on the functioning of sports clubs, but also on the coaches themselves, as individuals. The course outlines possible directions of ideas and thoughts on how to manage a sports club and coaching activities in the current market environment.
Last update: Marcela Kloučková (24.01.2023)
Předmět je zaměřen na základní východiska financování sportovních klubů, řízení sportovního klubu z hlediska leadershipu, zaměření se na cílové skupiny zákazníků, nabídky produktů sportovního klubu, sponzoringu a budování klubové identity a image značky. Důraz je kladen na praktické příklady a ukázky různých přístupů a pojetí vybraných sportovních klubů z různých sportovních odvětví. Dané oblasti jsou zaměřeny nejen na fungování sportovních klubů, ale také samotných trenérů, jako individualit. Předmět tak nastiňuje možné směry idejí a myšlenek, jak řídit sportovní klub a trenérskou činnosti v současném tržním prostředí.
Aim of the course - Czech
Last update: Marcela Kloučková (24.01.2023)
Absolventi kurzu budou mít základní přehled o hlavních činnostech v oblasti řízení sportovního klubu.
Course completion requirements - Czech
Last update: Marcela Kloučková (02.10.2023)
Zápočet:
Účast na přednášce a cvičení.
Zrpacování eseje
Literature - Czech
Last update: Marcela Kloučková (02.10.2023)
ČÁSLAVOVÁ, E. Management a marketing sportu 21. století. Praha: Ekopress, 2020. 219 s. ISBN 978-80-87865-62-0.
VORÁČEK, J. Public Relations ve sportovních organizacích. 1. vydání. Praha: Karolinum, 2012. 71 s. ISBN 978-80-246-2027-5.