deregister from the credit exam date if a requisite was not fulfilled course can be enrolled in outside the study plan enabled for web enrollment priority enrollment if the course is part of the study plan
Last update: PhDr. Tereza Nováková, Ph.D. (14.05.2019)
Teaching takes place at specialized departments of clinics under the supervision of a physiotherapist-specialist and physician-specialist. Teaching is divided into two parts - in the first part students under the guidance of doctors-specialists of the relevant department get acquainted with the health status of selected patients and improve communication with the doctor. The second part focuses on providing comprehensive physiotherapeutic care to patients in the relevant departments with the main objective of deepening and extending students' knowledge and skills beyond an undergraduate education. Emphasis is placed on a complex diagnostic approach from the perspective of a physiotherapist, clinical thinking in the spirit of EBM and application of special physiotherapeutic procedures with subsequent evaluation of the effect of applied procedures. Emphasis is also placed on documentation and the development of protocols documenting both the diagnostic and therapeutic processes.
Last update: PhDr. Tereza Nováková, Ph.D. (14.05.2019)
Výuka probíhá na specializovaných odděleních klinických pracovišť pod vedením fyzioterapeuta-specialisty a lékaře-specialisty. Výuka je rozdělená do dvou částí - v první části se studenti pod vedením lékařů-specialistů příslušného oddělení seznamují se zdravotním stavem vybraných pacientů a zdokonalují se komunikaci s lékařem. Druhá část je zaměřena na poskytování komplexní fyzioterapeutické péče u pacientů příslušných oddělení s hlavním cílem prohloubit a rozšířit znalosti a dovednosti studentů nad rámec pregraduálního vzdělávání. Důraz je kladen především na komplexní diagnostický přístup z pohledu fyzioterapeuta, klinické uvažování v duchu EBM a aplikaci speciálních fyzioterapeutických postupů s následným hodnocením efektu aplikovaných postupů. Důraz je kladen rovněž na vedení dokumentace a vypracovávání protokolů dokumentujících jak diagnostický, tak terapeutický proces.
Aim of the course - Czech
Last update: PhDr. Mgr. Helena Vomáčková, Ph.D. (19.09.2020)
Cíl předmětu:
Cílem předmětu je vybavit studenta takovými znalostmi, dovednostmi a obecnými způsobilostmi, že po jeho absolvování:
prokazuje znalost v práci se zdravotnickou dokumentací
prokazuje znalost principů týmové práce
prokazuje pokročilou schopnost v komunikaci s lékařem a ostatními členy zdravotnického týmu
prokazuje schopnost v komplexním vyšetření pacienta z pohledu fyzioterapeuta
prokazuje schopnost klinických úvah v duchu EBM
prokazuje schopnost aplikovat speciální fyzioterapeutické přístupy
prokazuje schopnost vyhodnotit efekt aplikovaných postupů
prokazuje schopnost vypracovávat protokoly o průběhu terapeutického procesu
prokazuje schopnost prezentovat, diskutovat a kriticky hodnotit aplikované diagnostické a terapeutické postupy u pacientů
Literature - Czech
Last update: Mgr. Linda Mejsnarová, Ph.D. (23.08.2019)
KOLÁŘ, P. et al. Rehabilitace v klinické praxi. Praha: Galén, 2009. 713 s. ISBN 978-80-7262-657-1.
KOLAR, P. et al., Clinical rehabilitation. 1st edition. Prague: RPS, 2013. 764s. ISBN 978-80-905438-0-5.
LEWIT, K. Manipulační léčba v myoskeletální medicíně. Praha: Sdělovací technika, ČLS JEP, 2003. 411 s. ISBN 80-86645-04-5.
LEWIT, K. Manipulative Therapy, Musculoskeletal Medicine, Churchill Livingstone Elsevier, 2010.
Další studijní literatura vychází z povinné literatury všech teoretických a praktických předmětů studia.
Requirements to the exam - Czech
Last update: PhDr. Mgr. Helena Vomáčková, Ph.D. (20.09.2021)
Požadavky na zápočet:
100% účast na praktické výuce
závěrečné ověření znalostí (písemné nebo ústní)
zpracování dokumentace (protokolu) dle zadání
Syllabus - Czech
Last update: PhDr. Mgr. Helena Vomáčková, Ph.D. (25.10.2019)