SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
New Technologies in Teaching - AFR600011
Title: Nouvelles technologies dans l´enseignement du FLE
Guaranteed by: Institute of Romance Studies (21-URS)
Faculty: Faculty of Arts
Actual: from 2023 to 2023
Semester: winter
Points: 0
E-Credits: 3
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/2, C [HT]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
Key competences:  
State of the course: taught
Language: French
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Level:  
Is provided by: AVES00963
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
Guarantor: Mgr. Míla Janišová
Annotation - Czech
Last update: Mgr. Míla Janišová (06.09.2021)
Předmět seznamuje studenty s možnostmi praktického využití moderních technologií ve výuce cizího jazyka, umožňuje kritický pohled na tuto problematiku a využívá zkušeností a znalostí studentů pro tvorbu didaktických materiálů, učebních aktivit a projektů za pomoci technologií.

Předmět je zajišťován předmětem Digitální technologie ve výuce cizích jazyků AVES00963.
Aim of the course - Czech
Last update: Mgr. Míla Janišová (29.01.2021)

Cílem předmětu je získání přehledu o možnostech využití nových technologií ve výuce francouzštiny, vytvoření dovedností nutných k jejich uvedení do praxe a schopnosti kritického pohledu na danou problematiku.

Literature - Czech
Last update: Mgr. Míla Janišová (29.01.2021)

Gajzlerová, L., Neumajer, O., Rohlíková, L. Inkluzívní vzdělávání s využitím
digitálních technologií, 1. vyd., Praha, Microsoft, 2016.
Neumaier, O., Rohlíková, L., Zounek, J. Učíme se s tabletem. Využití mobilních
technologií ve vzdělávání, Praha, Wolters Kluwer, 2015.
Zounek, J., Šeďová, K. Učitelé a technologie – Mezi tradičním a moderním pojetím, Brno,
Paido, 2009.
www.rvp.cz; www.veskole.cz

Requirements to the exam - French
Last update: Mgr. Míla Janišová (29.01.2021)

Pedagogický projekt s využitím moderních technologií obsahující výukové a metodické listy, prezentaci metod, záznam průběhu a reflexi.

Syllabus - Czech
Last update: Mgr. Míla Janišová (29.01.2021)

1. Digitální technologie jako jeden z pilířů vzdělávání 21. století
2. Mobilní technologie ve výuce
3. Tablet v inkluzivním vzdělávání
4. Potenciál a rizika začleňování tabletů do výuky
5. Didaktické funkce aplikací
6. Kritéria výběru vzdělávací aplikace
7. Náměty činností s moderními technologiemi v jazykové výuce; příklady dobré praxe
8. Moderní technologie a formativní hodnocení
9. Principy didaktické tvorby v multimediálním prostředí
10. Interaktivní tabule; interaktivní učebnice
11. Internetové portály a možnosti jejich využití
12. Moderní přístupy k výuce: Problematika tzv „převrácené třídy“ aj.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html