|
|
|
||
Last update: ARBANOVA/PEDF.CUNI.CZ (25.01.2009)
|
|
||
Last update: ARBANOVA/PEDF.CUNI.CZ (25.01.2009)
The course aims to develop students´ abilities to design and run classes for pupils with special needs regarding particular handicapes. |
|
||
Last update: ARBANOVA/PEDF.CUNI.CZ (25.01.2009)
GOMBRICH, E.H. Příběh umění. Praha : Odeon, 1992. ISBN 80-207-0416-7. BLÁHA, J.; SLAVÍK, J. Souřadnice výtvarného umění. Jinočany : H and H,1992. ŠAMŠULA, P.; ADAMEC, J. Průvodce výtv. uměním I. Praha : Práce, 2000. ISBN 80-86287-22-X. BLÁHA, J.; ŠAMŠULA, P. Průvodce výtv.uměním III. Praha : Práce, 1996. ISBN 80-208-0386-6. ŠAMŠULA,P.; HIRSCHOVÁ,J. Průvodce výtv.uměním IV.Praha: Práce, 1994. ISBN 80-208-0008-5. BLÁHA, J.; SLAVÍK, J. Průvodce výtvarným uměním V. Praha : Práce, 1997 ISBN 80-208-0432-3. ZHOŘ, I. Proměny soudobého výtvarného umění. Praha : SPN, 1992. ISBN 80-04-25555-8 SLAVÍK,J. Didaktika výtvarné výchovy III. Praha: SPN 1990.ISBN 80-7066-268-9. HAZUKOVÁ,H. Příprava učitele na rozhodování ve výtvarné výchově I. Praha: Pedagogická fakulta UK,1994. HAZUKOVÁ,H. Příprava učitele na rozhodování ve výtvarné výchově II. Praha: Pedagogická fakulta UK,1995 . ČASOPISY : Architekt, Domov, Ateliér, Výtvarná výchova aj. HAZUKOVÁ, H.; ŠAMŠULA, P. Didaktika výtvarné výchovy I. Praha : Univerzita Karlova, vydavatelství Karolinum, 1991. ISBN 80-7066-368-5. CIKÁNOVÁ, K. Kreslete si s námi. Praha : 2.vydání Aventinum, 1997. ISBN 80-85277-79-4. CIKÁNOVÁ, K. Malujte si s námi. Praha : 2. vydání Aventinum, 1996. ISBN 80-7151-468-3. ROESELOVÁ, V.: Didaktika výtvarné výchovy V., Praha: PedF UK, 2003, ISBN: 80-7290-129-X ROESELOVÁ, V. Techniky ve výtvarné výchově. Praha : Sarah, 1996. ISBN 80-902267-1-X. ROESELOVÁ, V. Řady a projekty ve výtvarné výchově. Praha : Sarah, 1997. ISBN 80-902267-2-8 SLAVÍK, J. Umění zážitku, zážitek umění.I, II. Praha: Pedagogická fakulta, Universita Karlova v Praze, 2003, 2004
|
|
||
Last update: ARBANOVA/PEDF.CUNI.CZ (25.01.2009)
seminar/lecture |
|
||
Last update: ARBANOVA/PEDF.CUNI.CZ (25.01.2009)
active work on seminars, min. 80% attendance. seminar tasks and excercises educational series of lessons theme map of educational long-term project |
|
||
Last update: ARBANOVA/PEDF.CUNI.CZ (25.01.2009)
Key words: motive, theme, project, aim, sylabus, method, material, technique, motivation, art education concepts Theory: 1. contemporary art education concepts 2. preparation of teaching art classes:
3. Projects and series oc connected lessons, inetrdisciplinary possibilities of art educational projects
Praxis: Practical evaluation of theme-material-technique relations |