|
|
|
||
Last update: PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D. (26.01.2024)
|
|
||
Last update: PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D. (26.01.2024)
|
|
||
Last update: PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D. (16.10.2023)
Předmět má 5 kreditů dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 150 hodinám. Přímá výuka 12 hodin i s přípravou, samostudium literatury (za celý semestr) 30 hodin, práce se studijními materiály (za celý semestr) 10 hodin, plnění průběžných úkolů (za celý semestr) 12 hodin. Seminární práce 24 hodin. |
|
||
Last update: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (23.01.2020)
BOLEDOVIČOVÁ, M., KINDLOVÁ, M. (2019). Tradinář. Praha: Smart Press. DVOŘAČEK, P. (2019). O naší vlasti. Co by měl každý znát. Praha: Rubico. EMMERT, F. (2019). Moderní české dějiny. Praha: Mladá fronta. HVÍŽĎALA, K. (2019). Hledání dějin. Praha: Karolinum. LANGHAMMEROVÁ, J. (2017). České tradice v proměnách času. Praha: Lidové noviny. LIŠKA, V. (2016). Posvátná místa České republiky. ALPRESS KRŮTA, J. (2017). Můj domov, můj svět. Praha: Arcadia Art Agency. KVIRENC, J. (2018). České dějiny – 100 památných míst. Praha: Grada. PETRÁŇ, J. (2017). České dějiny ve znamení kultury. Pardubice: Univerzita Pardubice. PUTNA, C. M. (2018). Obrazy z kulturních dějin Střední Evropy. Praha: Vyšehrad. SCHWANITZ, D. (2019). Vzdělanost jako živý dialog s minulostí. Praha: Prostor. SKOPALOVÁ, K. (2010). Rodinné svátky o století zpátky aneb Oslavy a rituály v české domácnosti. Praha: AKROPOLIS |
|
||
Last update: PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D. (16.10.2023)
Průběžné úkoly a seminární práce jako podklad pro hodnocení. V podmínkách distanční výuky bude předmět realizován kombinací on-line výuky a reflektovaných úkolů, které budou východiskem seminární práce. On-line výuka v ZOOM, aktuální komunikace a materiály v MOODLe tohoto předmětu včetně odkazů a přístupu na on-line setkání v ZOOM. |
|
||
Last update: PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D. (26.01.2024)
An overview of Czech cultural history and its connection with European history (The beginnings of Czech statehood, culture in the Middle Ages, the time of Charles IV, the Renaissance, the Baroque. National revival, the end of the 19th and the beginning of the 20th century. Thought and artistic trends of the 20th century. The development of the Czech writing, architecture and visual arts. Cultural traditions, traditional holidays. 20th century culture - theater and film, everyday encounters with culture in our lives). Analysis of information sources for a program of walks with activities for cultural enrichment for a selected group of children and a selected region. Program structure options. Reflection on the preparation of the program with the teacher for the colloquium. |
|
||
Last update: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (23.01.2020)
On-line studijní opora na adrese: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=8976 Heslo pro hosty: akredkpg19 |