|
|
|
||
Last update: prof. PhDr. Karel Šebesta, CSc. (09.02.2024)
|
|
||
Last update: prof. PhDr. Karel Šebesta, CSc. (09.02.2024)
Cílem je (a) seznámit se se současným poznáním vývoje vypravování u dětí (formou samostatného studia odborné literatury a diskusí na semináři), (b) získat přímou zkušenost s analýzami, opravami a hodnocením žákovských písemných prací, ev. vypravování ústních. |
|
||
Last update: prof. PhDr. Karel Šebesta, CSc. (09.02.2024)
Úspěšné splnění zadaných úkolů, aktivní účast na semináři. |
|
||
Last update: prof. PhDr. Karel Šebesta, CSc. (09.02.2024)
Berman, R. A. Narrative Theory and Narrative Development: The Labovian Impact. Journal of Narrative and Life History, 1997, 7(1-4), str. 235-244. Chrz, Vl. Struktura vyprávění příběhu u dětí mladšího školního věku. Pedagogika 2002, 43(1), str. 59-75. Další literatura bude zadávána přímo na semináři podle potřeby. |
|
||
Last update: prof. PhDr. Karel Šebesta, CSc. (09.02.2024)
Zpracování výzkumného projektu, prezentace postupu a výsledků, diskuse. |
|
||
Last update: prof. PhDr. Karel Šebesta, CSc. (09.02.2024)
Seminář je věnován analýze vývoje vypravování u dětí ve školním věku (ZŠ); v případě zájmu můžeme zařadit do programu rovněž vypravování ve věku předškolním a u středoškoláků. Jeho cílem je dát studentům příležitost, aby (a) se seznámili se současným poznáním vývoje vypravování u dětí (formou samostatného studia odborné literatury a diskusí na semináři), (b) získali přímou zkušenost s analýzami, opravami a hodnocením žákovských písemných prací, ev. vypravování ústních. Uvodní setkání bude věnováno prodiskutování programu, možnost získávání dat pro analýzy, postupu analýz a způobu prezentace výsledků. Jádrem práce po celý semestr bude příprava samostatných výzkumných miniprojektů zaměřených na analýzu vypravování dětí určeného věku, jejich realizace, prezentace výsledků a následná diskuse. |