|
|
|
||
Last update: PhDr. Mgr. Pavlína Šumníková, Ph.D. (11.09.2023)
|
|
||
Last update: doc. PhDr. Lea Květoňová, Ph.D. (14.09.2023)
ředmět má 3 kredity dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 90 hodinám. Přímá výuka: · přednášky 12 hodin Příprava: · samostudium odborné literatury 20 hodin · zpracování úkolů a příprava na semináře 26 hodin Seminární práce a příprava na zápočet: 20 hodin celkem Přímá výuka, v případě distanční výuky budeme pracovat v aplikaci MS Teams, studenti obdrží včas odkaz. Dále bude využíván systém podpory studia Moodle. |
|
||
Last update: doc. PhDr. Lea Květoňová, Ph.D. (05.09.2023)
Povinná: BARTOŇOVÁ, M., BYTEŠNÍKOVÁ, I. Předškolní vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Brno: MU, 2012. ISBN978-80-210-6044-9. BARTOŇOVÁ, M., BYTEŠNÍKOVÁ, I., VÍTKOVÁ, M. Děti se speciálními vzdělávacími potřebami v mateřské škole. Brno: Paido, 2012. ISBN 978-80-7315-237-6. DITTRICHOVÁ,J. PAPOUŠEK,M. PAUL, K: a kol. Chování dítěte raného věku a rodičovská péče. Praha. Grada.2004, ISBN 80-247-0399-8 DOSTÁL, A. M., OPRAVILOVÁ, E. Úvod do předškolní pedagogiky. Praha: SPN, 1985. HOLMANOVÁ, J. Raná péče o dítě se sluchovým postižením. Praha: Septima, 2002. ISBN 80-7216-162-8. KOMENSKÝ, J. A. Informatorium školy mateřské. Praha: Kalich, 1992. ISBN 80–7017–492–7. MAZÁNKOVÁ,M. Inkluze v mateřské škole .Praha:Portál, 2018. ISBN 978-80-262-1365-9. MOLEMAN a kol. Rosteme hrou. Praha, EDA s.r.o. 2014 ISBN 978-80-260-5862-5. VALENTA,M. HUMPOLÍČEK,P. a kol. Hra v terapii. Praha, Portál, 2017. ISBN 978-80-262-1190-7. STRASSMEIER,W. 260 cvičení pro děti raného věku. Praha Portál. 1996 ISBN 80-7178-103-7. VOLEMANOVÁ,M. Přetrvávající primární reflexy. Praha, INVTS s.r.o. 2019 ISBN 978-80-907369-0-0. Doporučená: CHVÁTALOVÁ, H. Jak se žije dětem s postižením. Praha: Portál, 2001. ISBN 80–7178–588–1. KUDELOVÁ, I., KVĚTOŇOVÁ, L. Malé dítě s těžkým poškozením zraku. Brno: Paido, 1996. ISBN 80–85931–24–9. ŠULOVÁ, L. A KOL. Problémové dítě a hra. Praha: Raabe, 2004. ISBN 80-86307-15-8.
BARTOŇOVÁ, M., BYTEŠNÍKOVÁ, I. Předškolní vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Brno: MU, 2012. ISBN978-80-210-6044-9. BARTOŇOVÁ, M., BYTEŠNÍKOVÁ, I., VÍTKOVÁ, M. Děti se speciálními vzdělávacími potřebami v mateřské škole. Brno: Paido, 2012. ISBN 978-80-7315-237-6. DOSTÁL, A. M., OPRAVILOVÁ, E. Úvod do předškolní pedagogiky. Praha: SPN, 1985. HOLMANOVÁ, J. Raná péče o dítě se sluchovým postižením. Praha: Septima, 2002. ISBN 80-7216-162-8. KOMENSKÝ, J. A. Informatorium školy mateřské. Praha: Kalich, 1992. ISBN 80–7017–492–7. Doporučená: CHVÁTALOVÁ, H. Jak se žije dětem s postižením. Praha: Portál, 2001. ISBN 80–7178–588–1. KUDELOVÁ, I., KVĚTOŇOVÁ, L. Malé dítě s těžkým poškozením zraku. Brno: Paido, 1996. ISBN 80–85931–24–9. PULDA, M Surdopedie se zaměřením na raný a předškolní věk. Brno, Masarykova univerzita, 1994. ISBN 80-210-0476-2. SVOBODOVÁ, J. Předškolní příprava dítěte s postižením hybnosti v SPC. Brno: Masarykova univerzita, 1997. ISBN 80-210-1495-4. ŠULOVÁ, L. A KOL. Problémové dítě a hra. Praha: Raabe, 2004. ISBN 80-86307-15-8. |
|
||
Last update: doc. PhDr. Lea Květoňová, Ph.D. (05.09.2023)
Obsah: Edukační specifika
1. Edukační specifika raného a předškolního věku dítěte se sluchovým postižením 2. Edukační specifika raného a předškolního věku dítěte se zrakovým postižením 3. Edukační specifika raného a předškolního věku dítěte s NKS 4. Edukační specifika raného a předškolního věku dítěte s tělesným postižením 5. Edukační specifika raného a předškolního věku dítěte s mentálním postižením 6. Edukační specifika raného a předškolního věku dítěte s kombinovaným postižením |
|
||
Last update: doc. PhDr. Lea Květoňová, Ph.D. (05.09.2023)
K zápočtu si student připraví podrobnou analýzu vybrané hry , upozorní na možnosti diagnostiky a možnosti reedukace či kompenzace . |