|
|
|
||
Last update: Mgr. David Mück (29.01.2021)
|
|
||
Last update: Mgr. David Mück (29.01.2021)
|
|
||
Last update: Mgr. David Mück (29.01.2021)
Povinné Čechová, M. a V. Styblík. Čeština a její vyučování. Praha 1998. Hník, O. Didaktika literatury: výzvy oboru. Praha 2014. Štěpáník, S. a M. Šmejkalová. Průvodce začínajícího češtináře. Praha 2016. Doporučené Čechová, M. Komunikační a slohová výchova. Praha 1998. Hausenblas, O. Vrátíme smysl hodinám češtiny? Praha 1990. Kostečka, J. Do světa češtiny jinak. Praha 1993. Kožmín, Z. Tvořivý sloh. Praha 1995. Pišlová, S. Jazykové hry. Praha 1996. Pokorná, V. Teorie, diagnostika a náprava specifických poruch učení. Praha 1997. SvobodovÁ, J. a kol. Didaktika českého jazyka s komunikačními prvky. Ostrava 2003. Šebesta, K. Od jazyka ke komunikaci. Praha 1999. Šmejkalová, M. Čeština a škola – úryvky skrytých dějin. Praha 2010. |
|
||
Last update: Mgr. David Mück (29.01.2021)
Obsahové vymezení: Vymezení obsahu a základních pojmů předmětu, interdisciplinární vztahy. Cíle ve výuce českého jazyka a literatury. Didaktické principy a metody výuky využívané v ČJL. Organizační formy výuky ČJL. Tvorba vlastních výukových materiálů, tvorba testů. Problematika hodnocení. RVP, ŠVP. Jazykové učivo na 2. st. ZŠ a SŠ, mediální výchova, čeština pro cizince. Reflexe a hodnocení. |
|
||
Last update: Mgr. David Mück (29.01.2021)
Ústní zkouška vycházející z přednášených témat. Vedle teoretického vymezení tématu se vždy předpokládá i jeho aplikace při pedagogickém působení (příklad z vlastní paxe). Pozn.: Dle aktuální situace – distanční forma, včetně atestace. |