|
|
|
||
Last update: doc. PhDr. Marie Fulková, Ph.D. (03.01.2020)
|
|
||
Last update: PhDr. Leonora Kitzbergerová, Ph.D. (09.01.2018)
Připravit studenty k aktivní aplikaci současných koncepcí výtvarné výchovy ve všeobecném (základním a středoškolském) a specifickém vzdělávání a výchově a seznámit je s dalšími aspeky práce výtvarného pedagoga. Nahlížet současnou českou výtvarnou výchovu v mezinárodním kontextu. |
|
||
Last update: Mgr. Zuzana Fišerová, Ph.D. (24.09.2018)
Základní studijní literatura a studijní pomůcky
FULKOVÁ, M. Diskurs umění a vzdělávání. Praha: H+H, 2008. Rámcový vzdělávací program pro gymnázia. [online]. Praha: VÚP v Praze, 2007. 100. s. [cit. 2015-10.18]. Dostupné z WWW: <http://www.vuppraha.cz/wp-content/uploads/2009/12/RVPG-2007-07_final.pdf>. Rámcový vzdělávací program pro gymnázia. [online]. Praha: VÚP v Praze, 2007. 100. s. [cit. 2015-10.18]. Dostupné z WWW: <http://www.vuppraha.cz/wp-content/uploads/2009/12/RVPG-2007-07_final.pdf>. PRŮCHA, J.: Srovnávací pedagogika. Mezinárodní komparace vzdělávacích systémů. Portál, Praha 2012. UHL SKŘIVANOVÁ, V. Pojetí vzdělávacích cílů v ČR a Německu aneb umělecko-pedagogická interpretace kurikulárních dokumentů českých a bavorských gymnázií. Brno: Paido, 2011. UHL SKŘIVANOVÁ, V. „Obrazová kompetence“ – klíčová kompetence všeobecného vzdělávání. Srovnávací pedagogika umění jako výchozí báze vzdělávání v evropském kontextu. In Uhl Skřivanová, V. a kol. (eds.) Pedagogika umění – umění pedagogiky aneb přínos oboru výtvarná výchova ke všeobecnému vzdělávání. Ústí nad Labem: UJEP, 2014. ISBN 978-80-7414-663-3. WALTEROVÁ, E. Srovnávací pedagogika: Vývoj a proměny v globálním kontextu. Praha: Univerzita Karlova v Praze – Pedagogická fakulta, 2006.
Doporučená studijní literatura a studijní pomůcky Towards a Common European Framework of Reference on Visual Literacy. [online]. European Network of Visual Literacy. [cit. 2015-10.18]. Dostupné z: http://envil.eu/en/. Eurydice. [online]. Národní agentura pro evropské vzdělávací programy. [cit. 2015-10.18]. Dostupné z: http://www.naep.cz/eurydice |
|
||
Last update: doc. PhDr. Marie Fulková, Ph.D. (03.01.2020)
přednáška seminář, individuální konzultace |
|
||
Last update: doc. PhDr. Marie Fulková, Ph.D. (03.01.2020)
Student se seznámí se základy srovnávací výtvarné pedagogiky a s odborným slovníkem v angličtině. Reflektuje současný stav výtvarné výchovy v ČR optikou mezinárodního srovnání. Jako podklad ke zkoušce založí a zpracuje portfolio zdrojů, s nímž pracuje v průběhu semestru a používá ho při seminářích. Zpracuje pro sebe základy odborné terminologie (test). V ústní části zkoušky předvede krátkou prezentaci vybraného problému oboru (prezntace bude provedena v angličtině a bude ji možno individuálně konzultovat v průběhu semestru s prof. Wix), odpoví na doplňující otázky zkoušejících. Dalším kritériem hodnocení je aktivní přístup v seminářích. Účast na přednáškách vysoce doporučujeme, neboť znalost bude diskursivně budována a kontextualizována, odborné termíny přednášejícími vypracovávány. (viz G. Deleuze, tzv. pedagogika pojmu). |