|
|
|
||
Last update: Mgr. Lucie Jakubcová Hajdušková, Ph.D. (09.02.2021)
|
|
||
Last update: Mgr. Lucie Jakubcová Hajdušková, Ph.D. (09.02.2021)
Základní studijní literatura a studijní pomůcky FULKOVÁ, M., HAJDUŠKOVÁ, L., SEHNALÍKOVÁ, V.: Muzejní A Galerijní Edukace 1. Vlastní Cestou K Umění. Praha: Univerzita Karlova V Praze, Pedagogická fakulta, 2012 Praha: Uměleckoprůmyslové museum v Praze, 2012. ISBN 978-80-7290-535-5 (Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta) ISBN 978-80-7101-111-8 (Uměleckoprůmyslové museum v Praze). FULKOVÁ, M., HAJDUŠKOVÁ, L., SEHNALÍKOVÁ, V., KITZBERGEROVÁ, L.: Muzejní a galerijní edukace 2. Učení z umění. Vzdělávací programy Uměleckoprůmyslového musea v Praze a Galerie Rudolfinum 2012 a 2013. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta a Uměleckoprůmyslové museum v Praze, 2013, ISBN978-80-729-700-7. (Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta), ISBN 978-80-7101-127-9 (Uměleckoprůmyslové museum v Praze) KESNER, L. ml.: Muzeum umění v digitální době. Vnímání obrazů a prožitek umění v soudobé společnosti. Praha, Argo a Národní galerie, 2000. Fulková, M.; Straker, A.; Jaros, M.: The Empirical Spectator and Gallery Education. The International Journal of Art and Design Education. 2004, 23, č. 1, str. 4-16. ISSN 1476-8062 KULKA, T., CIPORANOV, D.(Eds.): Co je umění? Texty angloamerické estetiky 20. století. Praha: Pavel Mervart, 2010. ISBN 978-80-87378-46-5 ZAHRÁDKA, P. (Ed.) Estetika na přelomu milénia. Vybrané problémy současné estetiky. Barrister & Principal, 2010. ISBN 978-80-87474-11-2 Online podpora – www.upm.cz (edukace), https://www.ngprague.cz/vystavy-a-akce/ngp-online, https://gask.cz/cs Doporučená studijní literatura a studijní pomůcky ŠTECH, S. a kol: Tvorba jako způsob poznávání. Praha: Karolinum 2013. ISBN 978-80-246-2335-1. Fotoaparát, rekordér, terénní deník. |
|
||
Last update: Mgr. Lucie Jakubcová Hajdušková, Ph.D. (09.02.2021)
Eva Koťátková a její dílo - rešerše, konceptová analýza (témata, postupy, aktéři) účast na sympoziu Umění být jinou/jiným (bude upřesněno) diksuse o klíčových tématech kurzu: inkluze, exkluze, institucionalizace, jinakost, sociokulturní stereotypy, současná škola a umění příprava vzdělávacího programu ve skupinách prezentace rozpracovaných edukačních programů, diskuse závěrečné kolokvium |
|
||
Last update: Mgr. Lucie Jakubcová Hajdušková, Ph.D. (09.02.2021)
Zkouška, kolokvium. Výstupem kursu je vytvoření skupinového návrhu vzdělávacího projektu, umožňujícího zprostředkování vybraných témat publiku různého věku a zájmů. Individuálními prvky projektu jsou scénáře animačních aktivit a editace edukačních materiálů pro muzeum/galerii. Kolokvium ověří odbornou terminologii a její funkční používání v reflexích, komentářích a popisech navrhovaného vzdělávacího projektu. |