priority enrollment if the course is part of the study plan can be fulfilled in the future you can enroll for the course in winter and in summer semester
Last update: Mgr. Zuzana Fišerová, Ph.D. (03.06.2022)
Art and education project based on conceptual thinking as well as manual abilities. Introduction to visual communication.
Suitable only for students studying Art Education and Arts.
The outcome of the project is an art portfolio or exhibition of original art work, accompanied by a presentation for lecturers and students of the department of Art Education.
Last update: Mgr. Zuzana Fišerová, Ph.D. (03.06.2022)
Semestrální projekt založený na konceptuálním východisku a stejně tak na výtvarných činnostech. Úvod do oboru vizuální komunikace.
Vhodné pouze pro studenty výtvarné výchovy a výtvarného umění.
Výstupem projektu je umělecké portfolio nebo výstava originálních výtvarných prací, doplněná prezentací pro vyučující a studenty katedry výtvarné výchovy.
Literature
Last update: doc. PhDr. Martin Raudenský, Ph.D. (31.10.2019)
Biennial Illustrations Bratislava. Bratislava: BIB (catalogues). International Biennial of Graphic Design Brno (catalogues). BOSÁK, P., JANSA, R. Proto. Praha: Tranzit ; Vysoká škola uměleckoprůmyslová ; Quick brown fox jumps over the lazy dog, 2013. HOCHULI, J. Detail In Typography. London: Hyphen Press, 2010. HOLLIS, R. Graphic Design. A Concise History. London: Thames & Hudson, 2001 LESTER, M. Visual Communication. Wadsworth, 2005. NFGMAN. Character design for Mobile Device. Rotovision 2006. DYTRTOVÁ, K. RAUDENSKÝ, M. Ko-text. Ústí n. L.: FUD UJEP Ústí n. L., PedF UK Praha 2010. SABIN, R. Comics, Comix, Graphic Novels. London: Phaidon Press Limited, 2001. ŠVANKMAJEROVÁ, E. ŠVANKMAJER,J. Anima, animus, animace. Praha: Slovart; Arbor vitae. 1998. ŠVANKMAJER, J. Transmutace smyslů. Praha: Středoevropská galerie a nakladatelství, 1994. WIEDEMANN, J. (ed.) Illustration Now 1-4 .Köln: Benedikt Taschen Verlag, 2005. WILLIAMS, R.: Visual Communication: Integrating Media, Art, and Science. Lawrence Erlbaum Associates, 2007. ZEEGEN, L. The Fundamentals of Illustration. Laussane: AVA Publishing, 2005-2011.
Teaching methods -
Last update: doc. PhDr. Martin Raudenský, Ph.D. (31.10.2019)
seminar/consultation
Last update: doc. PhDr. Martin Raudenský, Ph.D. (31.10.2019)
cvičení/konzultace
Requirements to the exam -
Last update: Mgr. Zuzana Fišerová, Ph.D. (03.06.2022)
The outcome of the project is an art portfolio or exhibition of original art work, accompanied by a presentation for lecturers and students of the department of Art Education.
Last update: Mgr. Zuzana Fišerová, Ph.D. (03.06.2022)
Výstupem projektu je umělecké portfolio nebo výstava originálních výtvarných prací, doplněná prezentací pro vyučující a studenty katedry výtvarné výchovy.
Syllabus -
Last update: Mgr. Zuzana Fišerová, Ph.D. (03.06.2022)
What happened...
Flip book, Diary, Pop-up book
What did you like? What did you see and experience? What did you listen to? What did you dream about? Choose one event or situation that happened or could have happened to you in Prague. Create an art book about this event. Play with a specific situation. What is the event about? Try to express a clear idea of the event depicted. Use three-dimensional effects and mechanisms or the principle of image animation to better express it. Materials and media: animations, drawings, paintings, photographs, texts, etc.
Last update: Mgr. Zuzana Fišerová, Ph.D. (03.06.2022)
Co se stalo... flipbook, deník, pop-up kniha
Vyjádřete vizuálními prostředky zážitek z Prahy. Na tomto základě vytvořte autorskou knihu. Materiál a média: animace, prostorové prvky, typografické prvky, kresba, fotografie, atd.
Registration requirements -
Last update: Mgr. Zuzana Fišerová, Ph.D. (03.06.2022)
At the consultation (online or in person at the beginning of the semester), the student will present a portfolio of his/her previous artworks and present his/her idea of the topic of the project he/she would like to deal with. The instructor must approve and accept the project topic before the student can enroll in the project in SIS.
Last update: Mgr. Zuzana Fišerová, Ph.D. (03.06.2022)
Student/ka na konzultaci (on-line nebo prezenční na začátku semestru) vyučujícímu předloží portfolio svých dosavadních výtvarných prací a prezentuje svou představu o tématu projektu, kterým by se rád/a zabýval/a. Vyučující musí námět projektu schválit a přijmout, teprve pak se student/ka zapisuje do projektu v SIS.
Course completion requirements -
Last update: doc. PhDr. Martin Raudenský, Ph.D. (31.10.2019)
Requirements on students : Active participation on seminars. Compulsory participation in corrections. The adequate grade of a seminary work.
Last update: doc. PhDr. Martin Raudenský, Ph.D. (31.10.2019)
Aktivní účast na seminářích. Povinná účast na korekturách. Adekvátní úroveň seminárních prací.