|
|
|
||
Last update: RNDr. Jitka Houfková, Ph.D. (14.05.2020)
|
|
||
Last update: RNDr. Jitka Houfková, Ph.D. (14.05.2020)
Cílem semináře je seznámit posluchače s teoretickými východisky a principy zážitkové pedagogiky, a to nejenom v rámci teoretických bloků, ale také právě zážitkovou formou tak, aby posluchači byli schopni tento přístup využít ve své budoucí praxi. Kromě běžných oblastí, kde se zážitková pedagogika využívá - jako jsou různé adaptační kurzy, sebezkušenostní bloky výuky či rozvoj klíčových kompetencí, se seminář zaměří i na možnosti využití tohoto přístupu přímo ve výuce fyziky. |
|
||
Last update: RNDr. Jitka Houfková, Ph.D. (13.05.2020)
Podmínkou získání zápočtu je aktivní účast na seminářích a vypracování domácí práce (příprava a odvedení aktivity). Charakter získání zápočtu vylučuje opakování. |
|
||
Last update: RNDr. Jitka Houfková, Ph.D. (14.05.2020)
Kirchner J. Psychologie prožitku a dobrodružství, Computer Press, Brno 2009
Hanuš M., Hanuš R. a kol. Instruktorský slabikář, Grada, Praha 2016
Hanuš R., Chytilová L. Zážitkově pedagogické učení, Grada, Praha,
Franc D., Sobková Zounková D. a Martin A. Učení zážitkem a hrou: praktická příručka instruktora. Brno: Computer Press, 2007.
Luckner, John L. Processing the experience: strategies to enhance and generalize learning, Dubuque: Kendall/Hunt, 1997
Broklová Z. Netradiční metody a formy fyzikálního vzdělávání. Dizertační práce, vedoucí práce L. Dvořák. MFF UK, Praha, 2008
|
|
||
Last update: RNDr. Jitka Houfková, Ph.D. (24.04.2023)
Seminář s aktivním zapojením studentů. |
|
||
Last update: RNDr. Jitka Houfková, Ph.D. (14.05.2020)
1) Vznik a vývoj zážitkové pedagogiky, přístup ve světě a v ČR 2) Teoretická východiska a vybraná témata z psychologie prožitku 3) Příprava a vedení programu dle zásad zážitkové pedagogiky 4) Reflexe aktivity - příprava, vedení a úskalí správně vedené reflexe 5) Specifika outdoorového využití zážitkové pedagogiky a základy přípravy vícedenních akcí 6) Využití zážitkové pedagogiky ve výuce fyziky a fyzikálním vzdělávání obecněji |