|
|
|
||
Last update: STROM3BF (19.02.2022)
Cílem předmětu je získat vhled do problematiky etiky pomáhajících profesí a naučit se reflektovat a řešit profesní <br> etická dilemata.<br> Osnova předmětu:<br> • Vztah profesní etiky a etiky<br> • Principy, pravidla a normy profesní etiky<br> • Etická dilemata pracovníků pomáhajících profesí (pomoc nebo kontrola, veřejné versus soukromé, <br> hodnoty profesní a hodnoty osobní)<br> • Moc v pomáhajících profesích (zdroje moci, druhy moci, etická dimenze moci)<br> • Rizika pomáhajících profesí, syndrom pomocníka<br> • Etické kodexy a jejich funkce v klientských profesích<br> • Gendrové aspekty profesní etiky <br> • Ochrana osobních údajů v pomáhajících profesích, <br> • Ohlašovací povinnost <br> The aim of the course is to gain insight into the ethics of helping professions and to learn to reflect and solve professional ethical dilemmas. Course syllabus: • Relationship between professional ethics and ethics • Principles, rules and standards of professional ethics • Ethical dilemmas of helping workers (help or control, public vs. private, professional values and personal values) • Power in helping professions (sources of power, types of power, ethical dimension of power) • Risks of helping professions, helper syndrome • Codes of Ethics and their functions in client professions • Gender aspects of professional ethics • Protection of personal data in helping professions; • Reporting obligation |
|
||
Last update: doc. PhDr. Jitka Lorenzová, Ph.D. (11.12.2019)
Cílem předmětu je získat vhled do problematiky etiky pomáhajících profesí a naučit se reflektovat a řešit profesní etická dilemata. The aim of the course is to gain insight into the ethics of helping professions and to learn to reflect and solve professional ethical dilemmas.
|
|
||
Last update: doc. PhDr. Jitka Lorenzová, Ph.D. (11.12.2019)
Zápočtová práce. Je povoleno plnění předmětu v dalším úseku studia.
Credit written work.
It is allowed to complete the course in the next section of study.
|
|
||
Last update: LOREJ0AF (16.06.2017)
|