Last update: doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. (05.02.2022)
The aim of the course is to provide students with experience from practical work in primary schools, which provide joint support for pupils with special educational needs in regular classes. Students will apply their theoretical knowledge from lectures and seminars and compare their pupil / student experience with the reality of the primary school teacher profession.
Last update: doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. (05.02.2022)
Cílem předmětu je zprostředkovat studentům zkušenosti z praktického působení na základních školách, které v rámci společného vzdělávání zajišťují podporu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v běžných třídách. Studenti budou uplatňovat své teoretické znalosti z přednášek a seminářů a své vlastní zkušenosti žáka/ studenta budou porovnávat s realitou profese učitele základní školy.
Descriptors - Czech
Last update: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (03.02.2022)
Předmět má 4 kredity dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 120 hodinám.
Přímá výuka:
· seminář 12 hodin
· praxe 24 hodin
Příprava:
· zpracování úkolů a práce se studijními materiály 64 hodin
Seminární práce a příprava na zápočet: 20 hodin celkem
Literature - Czech
Last update: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (05.02.2020)
BACHE, Ch. M. Živá třída: vyučování a kolektivní vědomí. Přeložil Petr LISÝ. Praha: Carpe Momentum, 2015. ISBN 978-80-905334-2-4. LOWRIE, T. An educational practices framework: the potential for empowerment of the teaching profession. Journal of education for teaching: international research and pedagogy. Abingdon: Carfax Publishing Company, 2014, 40(1),34-46. ISSN 0260-7476. MAREŠ, J. Edukace založená na důkazech: inspirace pro pedagogický výzkum i školní praxi. Pedagogika: časopis pro pedagogickou theorii a praxi. Praha: Státní nakladatelství učebnic 1951-, 2009, 59(3), 232-258. ISSN 0031-3815. PIPEKOVÁ, J., BARTOŇOVÁ, M., MAGEROVÁ,J., ŘEHULKA,E.,VIKTORIN, J.,VÍTKOVÁ, M. Školní speciální pedagog a školní psycholog v inkluzivní škole a možnosti jejich spolupráce s interními a externími subjekty. Brno: Masarykova univerzita, 2019. 101 s. ISBN 978-80-210-9310-2. PIPEKOVÁ, Jarmila, Miroslava BARTOŇOVÁ, Jan VIKTORIN a Marie VÍTKOVÁ. Rozšíření školního poradenského pracoviště o pozici školního speciálního pedagoga a školního psychologa. Online Journal of Primary and Preschool Education, Ústí nad Labem: Pedagogická fakulta Univerzity Jana Evangelisty Purkyně, 2019, roč. 3, č. 1, s. 1-8. ISSN 2533-7106.
Syllabus - Czech
Last update: doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. (05.02.2022)
Souvislá praxe na ZŠ bude probíhat ve formě základní orientace a hospitace ve vybraných předmětech a přípravy podpůrných materiálů a inkluzivních aktivit pro žáky.
Student pro souvislou praxi volí jednu základní školu, na níž se podrobně seznamuje také s chodem školního poradenského pracoviště.
V průběhu praxe na základě observace a rozhovorů písemně reflektuje náplň práce třídního učitele, školního speciálního pedagoga, metodika prevence, výchovného poradce, školního psychologa, sociální pracovnice dle disponibility těchto pracovních pozic na základní škole.
Course completion requirements - Czech
Last update: doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. (05.02.2022)
Požadují se vytvořená portfolia ze souvislé praxe na ZŠ a doložení písemných reflexí v Moodle prostředí.
Learning resources - Czech
Last update: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (28.01.2024)
Studentům jsou k dispozici studijní opory (prezentace přednášek, odkazy na elektronické zdroje, interaktivní úkoly, doplňkové studijní materiály) v prostředí MOODLE dostupné na: