Last update: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (07.03.2023)
The aim of the mandatory professional practice in the Speech and Language Therapy programme is to consolidate students' pedagogical, psychological, and especially professional special education knowledge and didactic skills by verifying them through practical application. The compulsory subjects of professional practice are included in all years of the Master's degree programme in such a way that their focus enables the systematic development of the student's competences in the field of speech therapy. The content of the individual professional practice courses is interrelated with the courses of the profiling foundation, which allows, in accordance with the philosophy of the entire programme, to systematically apply the acquired knowledge and skills in relation to the specifics in the education of individual age groups of clients (early childhood, preschool, school age, adulthood and seniors). Emphasis is placed on the gradual increase of demands on students in practical activities and a close link to the graduate profile. Students' activities are continuously reflected. The Professional Practice Portfolio is used as an evaluation tool for formative assessment. The culmination of the professional practice is the course Coherent Practice, included in the last semester of the study.
Last update: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (26.04.2023)
Cílem povinné odborné praxe ve studijním programu Logopedie je upevnění pedagogických, psychologických, a především odborných speciálně pedagogických znalostí a didaktických dovedností studentů a jejich ověřením praktickou aplikací. Povinné předměty odborné praxe jsou zařazeny do všech ročníků magisterského studijního programu tak, aby svým zaměřením umožňovaly systematické rozvíjení kompetencí studenta v oblasti logopedie. Obsah jednotlivých předmětů odborné praxe je provázán s předměty profilujícího základu, čímž umožňuje v souladu s filozofií celého programu systémově aplikovat osvojené znalosti a dovednosti vzhledem ke specifikům v edukaci jednotlivých věkových skupin klientů (raného a předškolního věku, školního věku, dospělého věku a seniorů). Důraz je kladen na postupné zvyšování nároků na studenty při praktických činnostech a úzkou vazbu na profil absolventa. Aktivity studentů jsou průběžně reflektovány. Jako evaluační nástroj formativního hodnocení je využíváno Portfolio odborné praxe. Završením odborných praxí je předmět Souvislá praxe, zařazený do posledního semestru studia.
Descriptors - Czech
Last update: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (07.03.2023)
Předmět má 6 kredity dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 180 hodinám.
Přímá výuka:
· praxe 72 hodin
Příprava:
· samostudium odborné literatury 36 hodin
· zpracování seminárních úkolů a příprava na semináře 40 hodin
Příprava na zkoušku a zkouška: 32 hodin celkem
Výuka bude probíhat prezenční formou.
Literature - Czech
Last update: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (07.03.2023)
BARTOŇOVÁ, M., PIPEKOVÁ, J. (2011) Manuál pro pedagogickou praxi: teorie a praxe. Brno: MU. ISBN 978-80-210-5497-4.
BENDOVÁ, P. a kol. (2006) Kompenzační pomůcky pro osoby se specifickými potřebami. Olomouc: Univerzita Palackého . ISBN 80-244-1436-8.
ČÁP, J., MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Praha: Portál 2007. ISBN 978-80-7367-273-7.
SLOWÍK, J. Komunikace s lidmi s postižením. Praha: Portál 2010. ISBN 978-80-7367-691-9.
Syllabus - Czech
Last update: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (07.03.2023)
Předmět Oborová praxe III logopedická vede studenty k praktickému využití znalostí získaných ve studijních předmětech profilujícího základu. Je zaměřen na specifickou problematiku osob v dospělém věku a ve stáří, u nichž se projeví narušení komunikační schopnosti. Praxe probíhá pod supervizí zvoleného pracoviště a garanta oborové praxe. Student se aktivně podílí na logopedické intervenci, Je schopen interpretovat a obhájit zvolené postupy, metody, posloupnost, jenž v praxi aplikoval. Své působení a závěry z praxe prezentuje formou, která je předem stanovena. V rámci logopedické praxe zpracuje a zanese do portfolia charakteristiky klientů, u nichž byla realizována logopedická intervence, stanovené diagnózy, zachytí průběh logopedické intervence. Student prokáže analytický a komparační přístup k různým diagnostickým, poradenským a vzdělávacím činnostem v oblasti intervence poskytované osobám v dospělosti a ve stáří.
Course completion requirements - Czech
Last update: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (07.03.2023)