|
|
|
||
Last update: TLARILO/PEDF.CUNI.CZ (02.07.2012)
|
|
||
Last update: TLARILO/PEDF.CUNI.CZ (02.07.2012)
The goal of the subject is to impart knowledge of structure and main functions of human body as propaedeutic professional base for occupation of teacher. |
|
||
Last update: TLARILO/PEDF.CUNI.CZ (02.07.2012)
DYLEVSKÝ,I. Základy anatomie a fyziologie člověka. Olomouc: Epava, 1998. ISBN 80-901-667-0-9. KOPECKÝ, M.; CICHÁ, M. Somatologie pro učitele. 1. vyd. Olomouc: UP, 2005. 263 s. ISBN 80-244-1072-9 MACHOVÁ, J. Biologie člověka pro speciální pedagogy. 2. vyd. Praha: Karolinum, 1994. 263 s. ISBN 80-7066-980-2 MACHOVÁ, J. Biologie člověka pro učitele. Praha: Karolinum, 2002. ISBN 978-80-7184-867-7. PŘÍVRATSKÝ, V. Biologie člověka pro učitele a vychovatele. Praha: PedF UK, 2004. ISBN 80-7290-182-6. |
|
||
Last update: TLARILO/PEDF.CUNI.CZ (02.07.2012)
Úspěšné absolvování písemného testu (min. 75 %). |
|
||
Last update: TLARILO/PEDF.CUNI.CZ (02.07.2012)
1. Properties of living matter, its integration stages - genes, cells, tissues, organs, organ systems. 2. Basics of human cytology, histology and organology. 3. Musculosceletar system. 4. Cardiovascular system. 5. Respiratory system. 6. Gastrointestinal system. 7. Urogenital system. 8. Immune system. 9. Endocrinous system. 10. Nervous system. 11. Sensory system. 12. Organism as a dynamic system - man and the environment. 13. Basic of hygiene and epidemiology |