Last update: Mgr. Kateřina Machovcová, Ph.D. (08.04.2018)
The aim of the social psychological training is to lead students to improve self-recognizing through deeper insight into one's role in developing interpersonal relationships within a group. Students can apply their communication skills on examples, try to understand one's position including revision and reflection of one's own personality.
Last update: Mgr. Kateřina Machovcová, Ph.D. (08.04.2018)
Cílem sociálně psychologického výcviku je přivést studenty k prožitkovému rozšíření sebepoznání prostřednictvím hlubšího nahlédnutí vlastní role při utváření interpersonálních vztahů uvnitř skupin. Studenti si budou moci na modelových příkladech prakticky vyzkoušet vlastní komunikativní schopnosti a dovednosti, pochopení vlastního statutu, pozice včetně revize a reflexe vlastní osobnosti.
Aim of the course -
Last update: Mgr. Kateřina Machovcová, Ph.D. (08.04.2018)
The aim of the social and psychological training is to lead students to improve self-recognizing through deeper insight into ones role in developing interpersonal relationships within a group.
Last update: Mgr. Kateřina Machovcová, Ph.D. (22.02.2018)
Cílem sociálně psychologického výcviku je přivést studenty k prožitkovému rozšíření sebepoznání prostřednictvím hlubšího nahlédnutí vlastní role při utváření interpersonálních vztahů uvnitř skupin.
Literature - Czech
Last update: Mgr. Kateřina Machovcová, Ph.D. (08.04.2018)
Kopřiva, K. Lidský vztah jako součást profese. Praha: Portál, 1997. Výrost, J. Aplikovaná sociální psychologie I.II. Praha: Portál, 2000. Kolařík, M. Interakční psychologický výcvik. Praha: Grada, 2011. Kolařík, M. Interakční psychologický výcvik pro praxi: Nové hry pro výcvikové skupiny. Praha: Grada, 2013.
Další zdroje: Terapeutické a lektorské pomůcky - https://www.b-creative.cz/, http://centrumkompetenci.cz
Requirements to the exam - Czech
Last update: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (17.01.2019)
Požadavky pro získání zápočtu:
Aktivní účast na hodinách včetně účasti na zde prezentovaných aktivitách.
Maximálně jedna absence na výukovém dni předmětu. Nižší účast je akceptována pouze při doložených vážných důvodech a po předchozím projednání s vyučujícím. V tomto případě může být pro úspěšné splnění předmětu vyžadována písemná práce nebo aktivita při hodině navíc.
Příprava a prezentace aktivity psychosociálního rozvoje na hodině a odevzdání písemných podkladů.
Syllabus -
Last update: Mgr. Kateřina Machovcová, Ph.D. (08.04.2018)
The course is based on self-experience within the group interaction. Themes including reflecting on personal history, personal qualities, moments of growth and carreer plans, team cooperation.
Last update: Mgr. Kateřina Machovcová, Ph.D. (08.04.2018)
1. Metody poznání své vlastní osobnosti
2. Vlastnosti úspěšného vyučujícího, rozvoj měkkých dovedností.
3. Techniky práce se skupinou, skupinová dynamika.
4. Zvládání konfliktních situací.
5. Komunikační dovednosti, zdravá a efektivní komunikace.
6. Neverbální komunikace, body-image.
7. Nácvik prezentačních dovedností.
8. Modelové ukázky a nácvik zvládání zátěžových situací.