|
|
|
||
Last update: PhDr. Radka Peřinová, Ph.D. (14.09.2020)
|
|
||
Last update: PhDr. Radka Peřinová, Ph.D. (19.09.2020)
Studenti trenérství získávají kompetence k porozumění a diagnostice konkrétní pedagogické situace, k tvorbě vhodných metodicko-organizačních forem při vedení sportovního tréninku a doplňkových sportovních aktivit a diferenciaci při sportovní přípravě dětí a mládeže. |
|
||
Last update: Mgr. Linda Mejsnarová, Ph.D. (05.02.2019)
DOBRÝ, Lubomír. Didaktika sportovních her. Praha: SPN, 1988. DOVALIL, Josef a kolektiv. Výkon a trénink ve sportu. Praha: Olympia, 2005. ISBN 80-7033-928-4. DOWELL, Linus. Didactic strategies in physical education. Boston: American Press, 1980. ISBN 978-0-89641-047-3. GRIFFIN, Linda a BUTLER, Joy. Teaching games for understanding: theory, research, and practice. Champaign, IL: Human Kinetics, 2005. ISBN 0-7360-4594-5. JANSA, Petr a kolektiv. Pedagogika sportu. Praha: Karolinum, 2014. ISBN 978-80-246-2026-8. MARTENS, Reiner. Úspěšný trenér. 3rd ed. Praha: Grada, 2004. ISBN 8024710110. MARTENS, Reiner. Successful Coaching. 4th ed. Champaign, IL: Human Kinetics, 2012. ISBN 9781450400510. MORAVEC, Roman. Teória a didaktika výkonnostného a vrcholového športu. 1. vyd. Bratislava: Fakulta telesnej výchovy a športu Univerzity Komenského v Bratislave, 2007. ISBN 978-80-890-7531-7. PERIČ, Tomáš. Sportovní příprava dětí. Praha: Grada, 2004. ISBN 978-80-247-4218-2. PERIČ, Tomáš a DOVALIL, Josef. Sportovní trénink. Praha: Grada. 2010. ISBN 978-80-247-2118-7. RYCHTECKÝ, Antonín a FIALOVÁ, Ludmila. Didaktika školní tělesné výchovy. Praha: Karolinum, 2004. ISBN 80-7184-659-7. |
|
||
Last update: PhDr. Radka Peřinová, Ph.D. (14.09.2020)
Podmínky zakončení předmětu:
požadavky na zápočet - seminární práce/ test
požadavky na zkoušku - (zápočet je prerekvizitou) písemné /ústní zkoušení |
|
||
Last update: PhDr. Radka Peřinová, Ph.D. (14.09.2020)
1. Didaktika a didaktika sportu. Ukotvení v systému věd. (teoretická východiska, zákl. pojmy). 2. Pojetí didaktiky sportovní přípravy, metody empirického a teoretického výzkumu v didaktice. Informační zdroje v oblasti didaktiky sportovního tréninku a práce s nimi. 3. Sportovní výchova; motorické učení a osvojování pohybových dovedností. 4. - 5. Sportovec jako subjekt a objekt ve sportovní přípravě (styly učení, rozdíly ve vnímání reality, zpracování informací, principy diferenciace ve vytváření didaktických projektů a situací) 6. Trenér: vědomosti, dovednosti, kompetence, osobnost trenéra a jejich rozvoj. Rozvoj interpersonální percepce. Sociální percepce v efektivní interakci: trenér - sportovec. Interpretace chování a jednání sportovců v psychosociálním a didaktickém kontextu. 7. Didaktické zásady, metody, formy metodicko-organizační (průpravná cvičení, herní cvičení, průpravné hry) 8. Didaktické formy sociálně-interakční a formy organizační, postupy. 9. Specifika tréninku dětí a mládeže z didaktického hlediska. Spektrum didaktických stylů. 10. Diagnostické techniky a prostředky. Postupy při tvorbě didaktického systému učiva a metodicko- organizačních forem ve sportovním tréninku. Reflexe a evaluace práce trenéra
|
|
||
Last update: PhDr. Radka Peřinová, Ph.D. (11.10.2021)
K předmětu je k dispozici scriptum v tištěné verzi i přístupné online: https://ftvs.cuni.cz/FTVS-499.html
Je zřízen LMS - moodle název Didaktika sportu (studenti obdrží heslo pro přihlášení na počátku semestru od vyučující)
https://dl3.cuni.cz/course/view.php?id=119 - slouží i jako studijní opora.
Přímý odkaz: https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3ab3f05ea6e23945aa934c679d293bc9e9%40thread.tacv2/Obecn%25C3%25A9?groupId=ddb71a8a-d76f-4aa8-a942-8abe83cf1a5b&tenantId=e09276da-f934-4086-bf08-8816a20414a2
V případě distanční výuky budou přednášky probíhat přes Microsoft Teams- název týmu: Didaktika sportu KS (kód bg2pzfi)
|