SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
a - OPDU1U032A
Title: Doktorandský seminář
Guaranteed by: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2023 to 2024
Semester: both
E-Credits: 0
Hours per week, examination: 0/0, other [HS]
Extent per academic year: 24 [hours]
Capacity: winter:unknown / unknown (unknown)
summer:unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course is intended for doctoral students only
enabled for web enrollment
can be fulfilled in the future
you can enroll for the course in winter and in summer semester
Guarantor: prof. PhDr. Jaroslav Veteška, Ph.D., MBA, mimořádný profesor Univerzity Karlovy
doc. PhDr. Martin Kursch, Ph.D.
Annotation - Czech
Last update: Mgr. David Mück (22.03.2024)
Předmět uvádí doktoranda do základu výzkumu, vědecké a tvůrčí činnosti a pomáhá mu v konkretizace tvůrčí činnsti, možného zapojení se do činnosti katery a rozvoji jeho vlastního vědeckého bádání a disertační práce. Doktorand konkretizuje svůj výzkumný plán a vypracuje rozšířenou anotaci disertační práce. Zároveň se zorientuje v nezbytné metodologické literatuře, druzích publikačních výstupů a připraví se na aktivní účast na relevantních konferencích.
Literature - Czech
Last update: PaedDr. Eva Battistová (24.03.2024)

DISMAN, Miroslav, 2000. Jak se vyrábí sociologická znalost: příručka pro uživatele. 3. vyd. Praha: Karolinum. ISBN 978-80-246-0139-7.

GAVORA, Peter, 2000. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido.

HENDL, Jan a Jiří REMR, 2017. Metody výzkumu a evaluace. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-1192-1.

HENDL, Jan, 2016. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0982-9.

CHRÁSKA, Miroslav, 2016. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5326-3.

LEIX, Alicja E., 2006. Transkripce audionahrávek v kontextu etickém, metodologickém a technickém (Disertační práce). Brno: Fakulta sociálních studií Masarykovy univerzity.

LIESSMANN, Konrad Paul. Teorie nevzdělanosti: omyly společnosti vědění. Vyd. 1. Praha: Academia, 2008. 125 s. XXI. století; sv. 4. ISBN 978-80-200-1677-5.

MAREŠ, Jiří, 2013. Přehledové studie: jejich typologie, funkce a způsob vytváření. Pedagogická orientace [online]. Brno: Masarykova univerzita, 23(4), 5427-454 [cit. 2020-07-07]. ISSN 1805-9511. Dostupné z: https://journals.muni.cz/pedor/article/view/696/657

MIOVSKÝ, Michal, 2006. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Praha: Grada. Psyché (Grada). ISBN 80-247-1362-4.

PETERS, Micah D.J., Christina M. GODFREY, Hanan KHALIL, Patricia MCINERNEY a Cassia Baldini SOARES, 2015. Guidance for conducting systematic scoping reviews. International Journal of Evidence-Based Healthcare. Adelaide: University of Adelaide, Joanna Briggs Institute, 13, 141-146. ISSN 1744-1609.

PUNCH, Keith, 2015. Úspěšný návrh výzkumu. Vydání druhé. Přeložil Jan HENDL. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0980-5.

Syllabus - Czech
Last update: Mgr. David Mück (22.03.2024)

1. Tvůrčí činnost a odborné aktivity doktoranda

2. Metododologie a plán vlastního výzkumu

3. Vědecké psaní a publikační etika

4. Výstupy tvůrčí činnosti

5. Rozšířená anotace disertační práce

6. Digitalizace ve vzdělávání v zahraničí

Course completion requirements - Czech
Last update: Mgr. David Mück (22.03.2024)

Rozšířená anotace disertační práce a její obhajoba.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html